Vés al contingut principal

Una nova base de dades en línia ofereix eines per aprendre xinès

23 nov. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El proper 25 de novembre, investigadores del Departament de Traducció i d'Interpretació i Estudis de l'Àsia Oriental de la UAB presentaran e·Chinese, una base de dades de recursos digitals quadrilingüe d'accés obert per aprendre xinès, a la Fundació Institut Confuci de Barcelona.

Facultat de Traducció i Interpretació

L'objectiu principal d'aquest projecte, finançat per la Fundació Institut Confuci de Barcelona i el Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, és oferir en accés obert una recopilació de recursos digitals docents de tipus diferents per a l'ensenyament i l'aprenentatge del xinès. Aquest tipus de materials es troben dispersos i, per tant, són difícils de trobar quan sorgeixen necessitats específiques. A més, per diferents motius, com ara la diversitat de l'oferta i la manca de temps per part dels usuaris, sovint resulta complicat avaluar-ne la idoneïtat i la qualitat.

Per tal d'aconseguir aquest objectiu, membres del Grup de Recerca sobre Traducció Xinès-Espanyol/Català (TXICC) han recopilat, seleccionat, descrit i validat desenes de recursos d'acord amb una fitxa que recull sistemàticament i amb detall tots els aspectes més rellevants, com ara el tipus del recurs, el nivell del MCER, les competències treballades, la llengua vehicular i les paraules clau, entre d'altres.

La presentació es farà a la seu de la Fundació Institut Confuci de Barcelona, situada al carrer Elisabets 10, a les 18 h.

Dins de