Vés al contingut principal

Una nova aliança promou l'emprenedoria tecnològica des d'universitats i institucions

05 nov. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Cinc universitats (UAB, UB, UPC, UPF i UOC) i Barcelona Activa han presentat avui BARCELONA DEEP TECH NODE, una nova aliança que té com missió posicionar Barcelona com un referent en l'àmbit de l'emprenedoria de base tecnològica sorgida d'un procés de recerca científica o d'enginyeria. El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha participat a l'acte de presentació, que ha tingut lloc al Cibernàrium de l'edifici MediaTIC, a Barcelona.

BARCELONA DEEP TECH NODE s'articula sobre quatre pilars: talent, mercat, capital i connexions. Entre els seus objectius principals, destaca la creació de startups amb visió global a l'àmbit deep tech; facilitar les eines que permetin la transferència dels resultats de la recerca cap a les empreses i la societat; l'atracció de talent de la resta de l'Estat i d'Europa; i esdevenir un punt de trobada dels agents que donen suport a la iniciativa emprenedora.

L'aliança compta amb un pressupost de 840.000 euros i impactarà en més de cent startups entre 2021 i 2023. Arribarà a múltiples sectors com el de la salut, l'energia o serveis a les empreses amb l'objectiu promocionar la creació de noves empreses de base científica i tecnològica, sent la participació de les universitats un factor clau, atès que bona part d'aquestes companyies sorgeixen de l'àmbit universitari i de recerca.

Aquesta nova aliança endegarà vuit projectes: Mentoring in Residence i Business Development Team Speed Dating per resoldre el repte del talent; Proves de Concepte i Open Innovation Deep Tech Club per facilitar l'accés al mercat; Tramitació Finançament Públic i Fòrum d'Inversió Deep Tech per afavorir el finançament; i Jornada Deep Tech i Directori Deep Tech per facilitar connexions amb tot l'ecosistema.

A més de la participació del rector Lafuente, l'acte de presentació ha comptat amb el testimoni de representants de dues startups deep tech, Nextmol i Pange Aerospace, i amb les intervencions del tinent d'Alcaldia de l'ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i dels rectors Joan Guàrdia (UB), Daniel Crespo (UPC), Oriol Amat (UPF) i Josep A. Planell (UOC).

Dins de