Un treball sobre l'activitat científica escolar, premiat pel professorat de ciències experimentals
La recerca guardonada es va elaborar durant el curs 2017-2018 en el marc del Màster de Recerca en Educació (MURE) dins de l’especialitat d’Educació Científica.
En el marc de l’assignatura “Seqüenciació i avaluació de l’aprenentatge cientificomatemàtic” d’últim curs del grau de Primària de la facultat, aquest treball analitza els canvis en les idees dels alumnes respecte a les Unitats Didàctiques de Ciències.
El treball es planteja un primer estudi diagnòstic sobre l'autopercepció dels futurs mestres sobre el disseny d'Unitats didàctiques de ciències, i un segon estudi centrat en l'evolució de les creences dels futurs mestres sobre el disseny d'Unitats Didàctiques de ciències.
Els resultats del primer estudi mostren que a l'inici de l'assignatura els futurs mestres tenen poca o nul·la experiència en el disseny d'Unitats Didàctiques en acabar la seva formació obligatòria i reconeixen tenir molts reptes en el plantejament d'aquestes. En el segon estudi els resultats mostren que a mesura que avancen en la formació, els futurs mestres presenten idees més complexes i profundes respecte al contingut i metodologies de les Unitats didàctiques tot i que l'evolució no sigui igual en tots els casos.
Si voleu conèixer en més detall la recerca podeu llegir-la al següent enllaç.