Vés al contingut principal

Un treball sobre l'activitat científica escolar, premiat pel professorat de ciències experimentals

26 set. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Un Treball Final de Màster (TFM) d'una alumna (Èlia Tena) del Màster de Recerca en Educació de la UAB ha estat distingit, en la modalitat d'investigadors novells, per part de l'associació que aglutina el professorat i persones que investiguen en Didàctica de les Ciències Experimentals.
MGPremiAPPEC
El Treball de Final de Màster de l’alumna Èlia Tena Gallego -dirigit per la professora Digna Couso Lagaron- ha guanyat el 3r premi d’investigadors novells que concedeix l’"Asociación Española de Profesores e Investigadores en Didáctica de las Ciencias Experimentales (APICE)".

La recerca guardonada es va elaborar durant el curs 2017-2018 en el marc del Màster de Recerca en Educació (MURE) dins de l’especialitat d’Educació Científica.

En el marc de l’assignatura “Seqüenciació i avaluació de l’aprenentatge cientificomatemàtic” d’últim curs del grau de Primària de la facultat, aquest treball analitza els canvis en les idees dels alumnes respecte a les Unitats Didàctiques de Ciències.

El treball es planteja un primer estudi diagnòstic sobre l'autopercepció dels futurs mestres sobre el disseny d'Unitats didàctiques de ciències, i un segon estudi centrat en l'evolució de les creences dels futurs mestres sobre el disseny d'Unitats Didàctiques de ciències.

Els resultats del primer estudi mostren que a l'inici de l'assignatura els futurs mestres tenen poca o nul·la experiència en el disseny d'Unitats Didàctiques en acabar la seva formació obligatòria i reconeixen tenir molts reptes en el plantejament d'aquestes. En el segon estudi els resultats mostren que a mesura que avancen en la formació, els futurs mestres presenten idees més complexes i profundes respecte al contingut i metodologies de les Unitats didàctiques tot i que l'evolució no sigui igual en tots els casos.

Si voleu conèixer en més detall la recerca podeu llegir-la al següent enllaç.

Dins de