Vés al contingut principal

UAB Emprèn participa a la jornada d'emprenedoria del festival NOVUM

27 abr. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Tres emprenedors del programa UAB Emprèn van participar en l’elaboració i la presentació d’un full de ruta per impulsar l’emprenedoria des de l’ecosistema universitari català, que es va presentar el passat divendres 24 d’abril al Parlament de Catalunya.
Emprendre des de la universitat
El passat divendres 24 d’abril, diversos joves universitaris emprenedors van presentar al Parlament de Catalunya les conclusions de la jornada  “Emprendre des de la Universitat”, organitzada en el marc del programa del festival NOVUM, que se celebra a Barcelona fins al 30 d’abril.

L’objectiu de la jornada era contribuir a posar en relleu l’estat de l’emprenedoria a les universitats catalanes, facilitar el diàleg entre estudiants, docents, empresa i Parlament, i posar èmfasi en quins són els reptes i les solucions possibles. Especialment, es pretenia donar visibilitat i veu a la percepció i experiència que tenen els joves d’aquesta situació.

La jornada va comptar amb la participació de tres emprenedors i la coordinadora del programa UAB Emprèn, Sònia González. Els emprenedors Àlex Romaní, estudiant de primer curs de Psicologia; Arnau Navarro, estudiant de segon curs d'Administració i Direcció d’Empreses, i Joan Viladomat, llicenciat en Enginyeria Química per la UAB, van contribuir en el debat i en la preparació de les conclusions.

L'ecosistema universitari català, el foment de l'emprenedoria i la necessitat d'apropar-la als estudis eren els tres eixos principals de les conclusions, que, entre altres qüestions, recollien les demandes dels universitaris perquè es reactivi la xarxa d'emprenedoria universitària amb més recursos, es creï un dia de l'universitari emprenedor i es promocionin espais de treball conjunt entre universitats i empreses. La proposta també demana que es promogui la presència de professorat emprenedor en actiu i l'accés d'aquests professors a les direccions de les facultats i escoles, s'eliminin les taxes a emprenedors autònoms amb ingressos per sota el salari mínim, s'unifiquin els tràmits per donar-se d'alta com a autònom, s'obrin ponts amb estats pioners en emprenedoria, que es valori en el currículum acadèmic la capacitat de resoldre problemes o que es legisli a favor dels joves emprenedors.

Dins de