Vés al contingut principal

Transexualitat, infància i família, xerrada dins dels seminaris del grup de recerca AFIN

09 maig 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La transexualitat, i com afecta a la infància i a la família, explicant l'experiència de com ho viuen els pares i mares amb fills i filles trans serà el tema que abordarà el dijous, 11 de maig, a les 14.00 hores, la xerrada de la sociòloga Inés Cáceres, del grup de recerca AFIN, dins el cicle de seminaris "L'aperitu del dijous als Seminaris AFIN".

CasaAFIN
La xerrada que oferirà la sociòloga Inés Cáceres el dijous, 11 de maig, de 14.00 a 16.00 hores, serà a la seu del Centre d'Atenció AFIN de la UAB, situat en una casa al carrer Vila Puig del campus de Bellaterra. Aquest centre, inaugurat el passat novembre, ofereix consultoria, formació i atenció personalitzada en reproducció assistida, adopció i acolliment, criança i educació, relacions familiars i diversitat familiar. El grup de recerca AFIN és un grup interdisciplinari i interuniversitari d'investigació bàsica i aplicada en ciències socials, humanes i de la salut amb seu al Departament d'Antropologia Social i Cultural de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.

Inés Cáceres, graduada en Sociologia per la UAB, presenta amb la xerrada el seu treball el Màster en Antropologia Avançada, que va fer sobrela transexualitat en persones menors menors d'edat, treballat dirigit per la professora Diana Marre. Inés Cáceres s'ha especialitzat  dins l'àmbit de la sociologia en la perspectiva de gènere i el col.lectiu LGBTI. Els seus temes d'interès tracten del gènere, la sexualitat i la infància.

Els "Aperitius del dijous" són 17 xerrades -organitzades pel grup de recerca AFIN -que es van iniciar el passat 9 de març i s'acabaran el 6 de juliol, i tracten temes com la reproducció amb "terceres parts" i polítiques reproductives a Espanya, l'explotació i altruisme en els debats sobre la gestació subrogada, dimensions morals i ètiques de la donació d'òvuls, els discursos de la gestió subrogada, entre d'altres. Són xerrades obertes a tothom i s'organitzen en el marc de la trobada "Derechos parentales y derechos reproductivos y filiales: miradas interdisciplinarias sobre decisiones reproductivas y "orígenes" en reproducción asistida, adopción y subrogación.

El Centre AFIN ofereix assessorament, formació i atenció en reproducció assistida, adopció i acolliment, criança i educació, relacions familiars i socials, diversitat (familiar, ètnico-racial, funcional) i la seva gestió en els centres educatius. Els seus professionals pertanyen a diferents disciplines (Antropologia, Psicologia, Ciències de la Salut, Psiquiatria, Dret) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i de l’entorn UAB (hospitals on aquesta universitat té unitats docents: Parc Taulí de Sabadell, Sant Pau de Barcelona, etc). Els serveis que ofereix el centre, fundat el 2015 per facilitar la transferència dels resultats dels estudis portats a terme pel grup de recerca AFIN, són assessoria i formació a professionals i famílies, tant en grup com individual, sobre les seves línies d’investigació.

El centre s’adreça, a més de a les famílies, a escoles, grups o entitats, que requereixen d’aquests serveis. L’atenció la realitza personal qualificat, tots ells amb vinculació als projectes d’investigació desenvolupats pel grup de recerca AFIN de la UAB. L’atenció o consulta personalitzada o grupal serà per cita prèvia (es pot demanar per email o per telèfon). Els tallers i activitats de formació i informació s’anunciaran prèviament.

PROGRAMA L'APERITIU DEL DIJOUS ALS SEMINARIS AFIN

CENTRE D'ATENCIÓ AFIN