Vés al contingut principal

Times Higher Education destaca la UAB com la millor universitat espanyola i la 70 d'Europa

10 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB encapçala les universitats espanyoles i ocupa la posició 70 en el rànquing Best universities in Europe 2016 publicat per Times Higher Education, que analitza les 200 millors universitats d'Europa.
Campus de la UAB
La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) es troba entre les 200 millors d'Europa, segons l’edició europea del rànquing Times Higher Education, publicada aquest dijous 10 de març, encapçalant a les universitats espanyoles en el lloc 70, per davant de la Universitat Pompeu Fabra (UPF ), en el lloc 80, la Universitat de Barcelona (UB), en el lloc 86, la Universitat Autònoma de Madrid (UAM), al 160, i la Universitat de Navarra (UNAV), en la posició 170.

El Regne Unit és el país europeu amb més institucions en aquest nou llistat, fins a 46, i on la Universitat d'Oxford ocupa el primer lloc, la Universitat de Cambridge es troba en el segon i l'Imperial College de Londres ocupa la tercera posició.

Després del Regne Unit, Alemanya és el segon país amb major presència en aquest rànquing amb 36 institucions. LMU Munich és la universitat alemanya millor classificada, en 10a posició, mentre que gairebé un terç (11 institucions) estan entre les 50 primeres.

Aquest rànquing de les millors universitats europees s'extreu d'un anterior, publicat el passat mes d'octubre per Times Higher Education sobre les 800 institucions més rellevants del món procedents de 70 països.

Per a aquesta classificació s'ha tingut en compte la investigació realitzada en els centres, l'ambient d'aprenentatge, la reputació, el nombre de professors per alumne, els títols i doctorats atorgats, els ingressos, la influència de les investigacions mitjançant cites en articles, la investigació i el volum d'ingressos per investigar, entre d'altres indicadors.

Dins de