Vés al contingut principal

Set anys del 15M. Cap a on anem?

07 maig 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Amb motiu del 7è aniversari del 15M diferents col·lectius de caràcter polític (AEP, JCC, JCPC) amb el suport de Dinamització Comunitària organitzen una taula rodona amb diferents ponents. L'acte tindrà lloc dimarts dia 15 de maig a les 13.00 h davant del centre de recursos per a col·lectius de la Universitat Autònoma de Barcelona.
15M
El pròxim dimarts 15 de maig tindrà lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona un acte polític en commemoració del 7è aniversari del 15M. Aquest s'iniciarà a les 13.00 h davant del Centre de Recursos per a Col·lectius i consistirà en una taula rodona amb diferents ponents. Les entitats organitzadores són tres col·lectius de caràcter polític (AEP, JCC, JCPC) amb la col·laboració de la Unitat de Dinamització Comunitària de la UAB.

El debat/conversa girarà entorn de les experiències dels/les diferents ponents i les seves formes de participar o analitzar el moviment del 15M amb la intenció de respondre a les preguntes de què va significar el 15M, cap a on ens ha portat i si va ser un moviment emancipador.

Les entitats propulsores d’aquesta activitat són tres col·lectius polítics que formen part del teixit associatiu de la UAB, entre ells hi ha un sindicat, l’Associació d’estudiants Progressistes (AEP), i dues joventuts de partits polítics, Joventut Comunista de Catalunya (JCC) i Joves Comunistes del Poble Català (JCPC).

La iniciativa d’aquesta commemoració cap al 15M parteix de la importància que va prendre la mobilització social en aquells dies de maig del 2011. El 15M va transformar la mobilització política, la va fer més directa i més incisiva, més participativa, més oberta i més transversal, però aquestes noves formes de participació política també poden ser enteses com volàtils, entenent que sense organització no hi ha revolució.

Davant la importància d'aquesta mobilització ciutadana, els ponents convidats són experts que van viure en primera persona l'ambient polític i social que es respirava en aquells dies, i han seguit de ben a prop les posteriors iniciatives i projectes que s'han anat creant a partir d'aquella culminació d'interessos públics. Així doncs, els ponents són: Miguel Ardanuy, responsable de participació de Podemos; Isabel Serra, activista i política membres de Podemos;  Oriol Arcas, responsable de formació de Comunistes de Catalunya i Marina Puente, responsable d’agitació i propaganda de Comunistes Catalans - PCPE. Cadascun d’ells parlarà de les seves experiències al voltant del moviment del 15M, de les places i de les mobilitzacions i reflexionarà sobre el que ha quedat d’aquell moment, el que hem après com a societat, el que hem de potenciar i el que hem d’evitar.

Tornem a les places! El proper 15M apropeu-vos al Centre de Recursos per a Col·lectius i participeu del debat!

Dins de