Vés al contingut principal

Sessió de treball del Campus d’Arqueologia i Paleontologia de la UAB

02 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Divendres, dia 4 de març, la UAB organitza una jornada de treball per tal d’acordar noves propostes d’activitats conjuntes, aprofundir en la col·laboració, augmentar la relació entre les diferents seus i avançar en el projecte del Campus d’Arqueologia i Paleontologia.
CORE Patrimoni Cultural
Al llarg dels darrers dos anys s'han inaugurat diverses seus del  Campus d’Arqueologia i Paleontologia de la UAB. Aquest campus el conformen  la  xarxa de jaciments arqueològics, equipaments municipals, museus i parcs arqueològics on la UAB desenvolupa la seva recerca i la seva docència. Això suposa que en les diferents seus estiguin representats els actors de la quàdruple hèlix com poden ser els governs locals, l’àmbit de la recerca, la indústria del sector patrimonial  (empreses de continguts, didàctica, museologia i entre d’altres) i els usuaris, tant els estudiants que reben la docència formal universitària, com els dels diferents equipaments (ja sigui escoles o públic en general) que reben una educació informal al visitar els Museus i Parcs Arqueològics. D’altre banda, algunes de les seus també compten amb la implicació d’associacions locals d’estudi i difusió del patrimoni local, com per exemple , els Amics del Museu de Gavà, o l’Associació Recerca i Difusió del Patrimoni Històric.

La creació del Campus d'Arqueologia i Paleontologia de la UAB consolida la relació existent entre la UAB i diferents ajuntaments per tal de reconèixer els jaciments i les seves infraestructures associades (espais, equips, allotjament) com a espai docent i de recerca de la UAB, i establir així una col·laboració estable entre les administracions locals i la UAB en el àmbit de la docència i la recerca, però també en l’àmbit del desenvolupament territorial.

Amb el propòsit d’aprofundir en aquesta col·laboració, augmentar la relació entre les diferents seus, copsar les inquietuds i detectar els reptes a assolir des del territori, el proper divendres, dia 4 de març, està programada una recepció institucional i una jornada de treball per tal d’acordar noves propostes d’activitats conjuntes i avançar en el projecte.

En la jornada de treball hi participaran alcaldes i regidors dels diferents municipis, així com directors i tècnics municipals dels museus i parcs arqueològics i els representants dels grups de recerca de la UAB. Al llarg de la sessió es presentarà la nova web del Campus d'Arqueologia i s'establiran els punts de treball comuns pel futur de la xarxa.

L’activitat està organitzada pel Vicerectorat de Relacions Institucionals i de Territori, el Vicerectorat de Recerca i la CORE en Patrimoni Cultural de la UAB.

Dins de