Vés al contingut principal

Seguiment de la jornada de vaga d'estudiants del 28 de setembre

28 set. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La vaga d'estudiants del 28 de setembre ha tingut un seguiment majoritari al conjunt de la UAB: la convocatòria ha estat àmpliament secundada a vuit dels tretze centres docents i ha tingut una incidència irregular a la resta.
Campus de Bellaterra
El desenvolupament de la jornada de vaga d'estudiants del dia 28 de setembre a la UAB ha tingut un seguiment majoritari a vuit dels tretze centres docents i irregular a la resta.

La màxima incidència s'ha registrat a les facultats de Ciències de la Comunicació, Ciències de l'Educació, Ciències Polítiques i Sociologia, Dret, Economia i Empresa, Filosofia i Lletres, Psicologia i Traducció i Interpretació on hi ha un seguiment majoritari per part dels alumnes. En aquests centres, no s'ha impartit la docència programada del matí o s'ha fet per sota del 10%.

Pel que fa a les facultats de Biociències, de Ciències i de Veterinària, així com l'Escola d'Enginyeria, s'ha realitzat la major part de la docència, amb una afluència d'estudiants d'entre el 20 i el 80%. La Facultat de Medicina ha registrat un 100% de docència realitzada i una afluència normal a les classes. Finalment, pel que fa al campus de Sabadell, s'ha realitzat la major part de la docència però amb una assistència per sota del 10%.

A la tarda, la tònica ha estat similar amb petites variacions a cada centre.

D'altra banda, durant el matí, hi ha hagut presència de piquets informatius als accessos a les facultats. L'accés al campus s'ha pogut fer amb normalitat, excepte pel tall que, a les 8h, un grup d'estudiants ha fet a l'autopista A7 en sentit Tarragona, d'aproximadament mitja hora.

Posicionament del Consell de Govern davant la vaga estudiantil

Davant la vaga convocada per les associacions d'estudiants els dies 28 i 29 de setembre, el Consell de Govern de la UAB ha fet públic el següent posicionament:

-Donada l'excepcionalitat del moment i per fer compatible el manteniment de l'activitat docent amb el dret de vaga, el Consell de Govern recomana al professorat de la UAB que, en la mesura que la seva programació docent ho permeti, aquests dos dies no es facin activitats avaluables.

-La UAB mantindrà l'activitat docent programada a cada centre en compliment del seu compromís acadèmic i de recerca com a universitat pública.

Dins de