Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Segona edició de la Nit de la Biologia a la Casa Convalescència

10 jul. 2017
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’edifici UAB Casa Convalescència acull dimarts, 11 de juliol, la Nit de la Biologia, iniciativa de la Societat Catalana de Biologia per celebrar els avenços acomplerts durant l’any en curs pels professionals i els estudiosos de les ciències biològiques del territori de parla catalana.
Nit de la Biologia
Premiar a les persones i iniciatives que al llarg del darrer any més van contribuir a l’avenç i a la divulgació de les ciències biològiques en les terres de parla catalana és el principal objectiu dels guardons que la Societat Catalana de Biologia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, atorgarà el dimarts 11 de juliol a la Casa de la Convalescència, al recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau.  L’acte, organitzat en col·laboració amb la Facultat de Biociències de la UAB, començarà a les 19 hores i comptarà amb l’assistència de representants de la comunitat científica, els socis i simpatitzants de la societat i el públic en general.

Aquesta segona edició dels premis compta amb cinc categories: a l’article científic, a la divulgació, al jove investigador, al treball de recerca de Batxillerat i a la trajectòria científica. D’entre el total de 100 candidatures presentades per aspirar a algun dels cinc premis, s’han seleccionat 12 finalistes i, en el cas del premi a la trajectòria científica, aquest guardó es concedirà a l’investigador Miguel Beato.

Beato és metge, bioquímic i biòleg molecular. Dedica bona part de la seva recerca a l’estudi de processos moleculars implicats amb el càncer. Premiat amb la Creu de Sant Jordi el 2006, és el fundador del Centre de Regulació Genòmica, un dels principals instituts de recerca biomèdica de l’Estat, que va dirigir del 2002 al 2012.

La vetllada estarà amenitzada per l’humor de Daniel Arbós, biòleg, comunicador, autor i un dels presentadors del programa de ràdio Pa ciència la nostra. L’acte també comptarà amb un còctel que estarà acompanyat amb música jazz.

Més informació:

Premis i finalistes

Formulari d’inscripció

Dins de