Vés al contingut principal

Segona edició de la Jornada sobre ciència i emprenedoria en femení

19 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La jornada «Ciència i emprenedoria en femení. Superem la síndrome de la impostora» d’aquest divendres 20 d’octubre té per objectiu donar visibilitat als referents femenins en innovació i emprenedoria del campus de la UAB. L’activitat es durà a terme a la Sala de Teatre i s’emmarca en la primera edició de la Setmana de la Innovació de la UAB.

Sessió de 2022 d'emprenedoria en femení

La Sala de Teatre de la UAB acull el proper divendres 20 d’octubre, a partir de les 9.45 h, la jornada «Ciència i emprenedoria en femení. Superem la síndrome de la impostora». L’activitat s’emmarca en la Setmana de la Innovació de la UAB. Es tracta de la segona edició d’aquesta jornada, que té per objectiu donar visibilitat als referents femenins en innovació i emprenedoria del campus de la UAB, identificar les seves necessitats i facilitar la creació de xarxa entre les participants.

En aquesta ocasió la jornada girarà al voltant de les limitacions internes i externes amb les quals es troben les investigadores i explorarà experiències personals, així com els desafiaments i les estratègies per superar la síndrome de la impostora i per trencar amb el sostre de vidre. Hi participaran expertes i professionals destacades que compartiran els seus coneixements, investigacions i experiències pràctiques. L’acte serà introduït per Laia Arnal, directora general de Transferència i Societat del Coneixement del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Esther Zapater, secretaria general de la UAB, i Alícia Bosch Palma, vicepresidenta del Consell Social. Hi haurà una taula rodona sota el títol «Trenquem el sostre de vidre» moderada per Teresa Tarragó, cofundadora i directora executiva de l’empresa biotecnològica BeyondYou, que comptarà amb la participació de Núria Salán, presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, Mariona Serra, cofundadora de GoodGut i expresidenta de la comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB, Ana Caño Delgado, investigadora del CRAG i fundadora de PLANeT Biotech, Maria Teresa Sordé Martí, catedràtica de sociologia de la UAB, investigadora principal del projecte H2020 REFUGE-ED i afiliada al grup GEDIME – CER-Migracions de la UAB.

La presidenta de la comissió d’emprenedoria de la Fundació Internacional de la Dona Emprenedora Teresa Baró presentarà la xerrada motivacional «Sense vergonya: fes-te veure, fes-te sentir», i tot seguit hi haurà l’activitat participativa «Presenta el teu projecte amb impacte» en la qual s’oferiran estratègies pràctiques per presentar continguts científics de manera eficaç, a càrrec de Silvia Solà, coach d’oratòria del Servei de Llengües de la UAB, Ana Sánchez, guanyadora del concurs Tesi en 4 Minuts de 2022, Carla Castellar, científica a Nanomol Technologies, Nivea Cristina Heluey, doctoranda de Filosofia que cursa el doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques, Patricia Aymà, directora tècnica de VEnvirotech, i Marta Pascual Estarellas, directora general de Qilimanjaro. La cloenda de l’acte anirà a càrrec de Rosa María Sebastián Pérez, vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB i directora del Parc de Recerca UAB.

La Setmana de la Innovació s’emmarca dins de l'estratègia Spain Up Nation i està finançada pel pla NextGenerationEU de la Unió Europea, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya, liderat pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme a través de l'Escola d'Organització Industrial.

Programa complet de les activitats de la Setmana de la Innovació de la UAB

Dins de