Vés al contingut principal

S'obre el procés participatiu per a l'elaboració dels nous Estatuts de la UAB

16 feb. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Comissió Redactora dels nous Estatuts de la UAB ha finalitzat l'elaboració d'una proposta de document que des del 16 de febrer, i durant el termini d'un mes, s'exposa a la comunitat universitària per a que pugui fer les aportacions que consideri oportunes.

Estudiants

Segons es recull a les Normes sobre la composició de la Comissió Redactora, el procediment i els terminis per a l'elaboració dels Estatuts de la UAB  aprovades al Claustre Extraordinari del 13 de juliol passat, la Comissió Redactora és l'encarregada de presentar un avantprojecte de modificació dels Estatuts que serà exposat en un procés participatiu a tota la comunitat universitària per tal que puguin fer les seves aportacions. Per tant, aquest avantprojecte serà ara sotmès a un procés participatiu obert a la comunitat universitària, a través del Portal de Transparència de la UAB. La comunitat universitària disposa del termini d'un mes per presentar les aportacions que consideri pertinents.

Aquestes aportacions seran tractades per la Comissió Redactora, que presentarà els treballs i la proposta resultant del procés participatiu per al seu debat i discussió en una primera sessió del Claustre. Posteriorment, la Comissió Redactora elaborarà un projecte final d'Estatuts que, juntament amb les esmenes que ho requereixin, es votarà en una segona sessió del Claustre. La proposta de reforma del Estatuts ha de ser aprovada per majoria absoluta dels seus membres.

La redacció d'uns nous estatuts és un requisit establert per al desplegament de la Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), que va entrar en vigor el mes d'abril passat. Per això, el Claustre de la UAB va aprovar, el mes de juliol passat, la composició d'una comissió redactora i les seves normes de funcionament. A l'apartat Redacció nous Estatuts UAB de la intranet es pot accedir a tota la informació sobre aquest procés (composició comissió i grups de treball, documentació, participació oberta, etc.), que vol suscitar el consens del conjunt de la comunitat universitària.

Més informació: Processos participatius de la UAB

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Pau, justícia i institucions sòlides
  • Educació de qualitat