Vés al contingut principal

Resoltes les convocatòries del Fons de Solidaritat

17 juny 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Un total de 10 projectes de cooperació universitària per al desenvolupament i 5 projectes d'estudiants de màster i doctorat rebran el suport econòmic del Fons de Solidaritat de la UAB, gestionat per la FAS. Les resolucions estan disponibles al web de la Fundació.
Resolucions del Fons de Solidaritat  2015

La XXXII convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB s'ha resolt amb l'aprovació de 10 projectes de cooperació universitària per al desenvolupament impulsats per personal docent i investigador en diferents àrees de coneixement. Sis d'aquests projectes es duran a terme en països del Sud i quatre iniciatives promouran l'educació per al desenvolupament en els estudis de la UAB.

D'acord amb la filosofia de la convocatòria, en la línia de cooperació al Sud s'ha donat suport a projectes de cooperació interuniversitària orientats a l'enfortiment de la docència, la recerca i la gestió de les contraparts. També s'han prioritzat les propostes que plantegen relacions de col·laboració d'abast ampli i amb capacitat de generar efectes multiplicadors i perdurables en termes de desenvolupament humà i sostenible.

Pel que fa als sis projectes aprovats en el marc d’aquesta línia, hi ha accions de formació, recerca aplicada i assessorament tècnic en els àmbits de la salut, el desenvolupament socioeconòmic i el medi ambient, entre d’altres. Totes elles s’iniciaran durant el 2015 i es duran a terme conjuntament amb centres universitaris de Filipines, Uganda, Bolívia, Paraguai i Brasil.

En la línia d'educació per al desenvolupament, s'ha posat l'èmfasi en les propostes dirigides a fomentar la integració curricular en els estudis UAB de continguts i eines amb perspectiva d'EpD. S'han aprovat quatre iniciatives sobre accés a l'energia sostenible, conservació de la biodiversitat, comunicació per al desenvolupament i lluites dels pobles indígenes.

D'altra banda, el primer període de presentació de sol·licituds a la Convocatòria E2014-2015 s'ha resolt amb l'aprovació de cinc projectes d'estudiants de màster i doctorat. Aquests estan directament relacionats amb els estudis en curs de les persones beneficiàries i es desenvoluparan al Nepal, a l'Índia, Mèxic, Equador i Uruguai. El segon termini per a presentar propostes finalitzarà el 30 de juny. Les bases i els formularis de la convocatòria es troben disponibles en aquest enllaç.

Més informació:

Projectes finançats Convocatòria FSXXXII 2014-2015