Vés al contingut principal

Rafael Rebollo és nomenat lletrat del Tribunal Constitucional

03 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Tribunal Constitucional té un cos de lletrats que exerceix les funcions d'estudi, informe o assessorament que se'ls encomanin en les matèries de les que coneix el tribunal. Rafael Rebollo, professor del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, ha estat nomenat lletrat del TC.
Rafael Rebollo
Rafael Rebollo, professor de dret penal del Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB, ha estat nomenat lletrat del Tribunal Constitucional (TC).

El TC està assistit per lletrats. Els membres del cos de lletrats són seleccionats mitjançant concurs-oposició. Els lletrats exerceixen les funcions d'estudi, informe o assessorament que se'ls encomanin en les matèries de les que coneix el tribunal.

Rebollo forma part del Grup d'Estudis de Política Criminal i de l'Associació Internacional de Dret Penal, i és membre del comitè de redacció i avaluador extern de diferents revistes i publicacions periòdiques. Les seves línies de recerca se centren en el dret penal econòmic, els mitjans de comunicació i el dret penal, així com en la llibertat vigilada i les mesures de seguretat. La seva participació en diversos projectes de recerca espanyols i llatinoamericans ha donat lloc a una important producció científica que s'ha plasmat en la publicació de nombrosos articles i llibres. És conferenciant i col·laborador habitual a universitats de països llatinoamericans i, des de 2003, professor convidat a la Facultat de Dret de la Pontifícia Universitat Catòlica de Valparaíso (Xile).

Pel que fa a les tasques de gestió a la UAB, Rebollo és coordinador del Doctorat en Dret i ha estat director del Departament de Ciència Política i Dret Públic, membre de la Comissió de Política Acadèmica i de la comissió mixta per a l'elaboració dels Criteris d'ajust del PDI de la UAB, vicedegà i coordinador de titulació de la Facultat de Dret, coordinador de doctorat i secretari del seu departament.

Dins de