Vés al contingut principal

Projectes de recerca en educació artística al Centre d'Art Santa Mònica

09 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Col.legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors, amb la col·laboració de la UAB i la UB, organitzen una exposició al Centre d'Art Santa Mònica que pretén evidenciar la importància de l'Educació artística a l'educació obligatòria. El 16 de març tindrà lloc una taula rodona en que es presentarà un projecte de la UAB sobre la formació a través de l'art contemporani.
ArtSantaMonica
El 16 de març es farà una taula rodona sobre bones pràctiques d’educació artística, on es presentarà el projecte "Investigant les representacions visuals de la infància i l’adolescència en la formació inicial a través de l’art contemporani", en el que participen estudiants i professores del Grau d’educació primària en anglès de la UAB.
La UAB participa activament en la mostra "L’educació de les arts: els projectes innovadors dels centres educatius" i en les taules rodones, tallers i presentacions, que es duran a terme en el marc d’aquesta exposició, que del 3 de març al 3 d’abril acull el Centre d’Arts Santa Mònica (Barcelona).

L’exposició forma part dels espais en residència i està organitzada pel Col·legi de Doctors i llicenciats en Belles Arts i Professors de dibuix de Catalunya, amb la col·laboració de la UAB i la Universitat de Barcelona.

En aquesta exposició, hi ha una mostra extensa de projectes d’educació artística de centres d’educació infantil i primària, educació secundària i universitat d’arreu de Catalunya.

La UAB hi participa, exposant projectes de recerca en què participa el professorat del Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal i l'estudiantat de la UAB, que són els següents:

-Recerca en educació transdisciplinària. Aplicacions i evidències en assignatures de CCEE de la UAB. Es tracta d’un projecte ARMIF (Ajuts de recerca i millora en Innovació Docent en la formació inicial de mestres), on hi participen els professors Jaume Barrera, Asunción Blanco i Sandra Saura.

-Espais C-ROOM 13 Barcelona. Espais de creació artística a les escoles de Primària, projecte coordinat per les professores Gemma París i Mar Moron, que s’està desenvolupant com a projecte pilot a l’Escola dels Encants i a l’Escola Josep Maria de Segarra. Està impulsat per la UAB i el Consorci d’Educació de Barcelona, amb la col·laboració de l’Escola Superior de Disseny i Art Llotja i l’Institut de Cultura de Barcelona [https://espaiscroom13international.wordpress.com].

-Mirades des de l’Educació reggiana. Una investigació narrativa sobre els materials, l’espai i la infància de Mariona Ubia. Aquest projecte és el resultat del treball final del Màster de recerca en Educació de l’especialitat Art, cos i moviment presentat per l’alumna durant el curs 2014-2015.

També tindran lloc diferents taules rodones per reflexionar sobre el present i el futur de l’educació de les arts a les escoles. En aquest context, el dimecres 16 de març a les18.30h, es farà la taula rodona "Pedagogies dialògiques de l’art. Bones pràctiques contemporànies d’educació artística", coordinada per la professora Montserrat Rifà i Conxa Martínez.

En aquesta taula rodona es presentarà el projecte "Investigant les representacions visuals de la infància i l’adolescència en la formació inicial a través de l’art contemporani". En aquest projecte hi participen estudiants i professores del Grau d’educació primària en anglès de la UAB i del Màster de formació del professorat de secundària de la Universitat del País Basc (EHU). Hi intervindrà la professora Estíbaliz Jiménez de Aberasturi (EHU) [http://ikusvisual.blogspot.com.es].

La comissió d'ensenyament de COLBACAT (Col.legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors) ha desenvolupat aquest projecte educatiu que pretén evidenciar la importància de l'Educació artística a l'educació obligatòria, la seva contribució a l'educació integral, i a la cohesió en el més ampli sentit del seu significat.

Podeu trobar més informació a:

Dins de