Vés al contingut principal

Projecció del film 'Los ojos del camino', documental parlat íntegrament en quítxua

30 oct. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El documental Los ojos del camino es projectarà el proper 10 de novembre, a les 16 h, a la sala d’actes de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia. El film, dirigit per Rodrigo Otero, ha estat rodat a la serra sud i central del Perú i ha comptat amb l'ajuda del Ministeri de Cultura de Perú.
Film 'Los ojos del camino'
El 10 de novembre, a les 16 h, la sala d'actes de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia acollirà la projecció de la pel·lícula Los ojos del camino, realitzada pel cineasta peruà Rodrigo Otero. L'acte està organitzat pel Màster Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED). Després de la projecció hi haurà un col·loqui vía Skype amb el director del film moderat per Carolina Goyzueta, alumna peruana del màster.

El documental, parlat enterament en quítxua, és un poema visual que expressa els sentiments de la cultura andina cap al medi ambient. El seu protagonista, Hipólito Peralta, és la via a través de la qual es veu el camí del poble indígena en aquest film. Al llarg del seu recorregut, mostra les formes de vida de les comunitats i els seus rituals. Poc a poc troba un via davant la cerca de respostes fins arribar al clímax, on es revela la malaltia que pateix la humanitat.

El documental va ser rodat a la serra sud i central del Perú, a les ciutats de Cusco, Angaraes, Ayacucho, Junín, Puno, Lima i Casma. Los ojos del camino no té cap pretensió comercial i va comptar amb l'ajuda del Ministeri de Cultura peruà, guanyat els premis en producció i distribució. El film va rebre el premi a la millor pel·lícula estrangera al festival de cinema indígena Dreamspeakers 2017, al Canadà. A més, el Festival Internacional de Cine de Montaña Shh a Ushuaia, Argentina, va dornar-li el premi a millor fotografia el 2017.

Dins de