Vés al contingut principal

Professionals i acadèmics debaten sobre educació inclusiva i esports

10 jul. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Laboratori d'Investigació Prosocial Aplicada (LIPA) de la UAB, que està implicat en el projecte europeu EBE EUSMOSI, coorganitza un simposi internacional sobre les escoles inclusives i el rol de l'esport que tindrà lloc el 13 de juliol, al Palau Robert de Barcelona.
Palau Robert
Foto: Pere López.
El 13 de juliol, al Palau Robert (Passeig de Gràcia, 105. Barcelona), tindrà lloc el simposi internacional "Escoles inclusives: innovació social, infància i esport", que coorganitza el Laboratori d'Investigació Prosocial Aplicada (LIPA) de la UAB.

La trobada aplegarà experts en esport, inclusió i infància dels àmbits acadèmic i professional. Entre altres aspectes, es tractarà sobre l'experiència del projecte Evidence Based Education: European Strategic Model for School Inclusion (EBE EUSMOSI) de la Comissió Europea, a partir del qual, s'ha implementat un programa per formar a docents de primària de vint centres de Perugia (Itàlia) i de Catalunya en matèria d'inclusió. Aquest projecte està liderat per la Universitat de Perugia i compta amb la participació de la UAB.

El simposi començarà ales 15,15 h amb la presentació del projecte EBE EUSMOSI. Tot seguit, tindrà lloc el primer debat, titulat "Escoles i societats inclusives: pistes d'intervenció", on participaran Robert Roche, professor de la UAB expert en educació prosocial aplicada; Joaquín Fagoaga, professor de la UIC expert en fisioteràpia pediàtrica i model centrat en la família; Marta Casbas, fisioterapeuta pediàtrica EAP experta en intervenció a l'escola; Jordina Oriols i Helena Forrellad, membres de l'equip directiu de l'Escola Bellaterra, centre innovador a Catalunya; i Annalisa Morganti, professora de la Universitat de Perugia experta eb educació socioemocional i inclusió.

A les 18 h, després d'una pausa, la trobada continuarà amb una presentació de l'escola internacional d'estiu Sportmeet i amb el debat "Inclusió de les persones amb habilitats diferents: noves mirades desde l'esport, la cultura i la societat", que comptarà amb Maria Aiello, advocada del Fòrum de Milà; Eugenio Jiménez Galván, expresident de la Federació d'Esports Adaptats de la Comunitat de València i membre del Comitè Paralímpic Espanyol durant vint anys; i Roberto Nicolis, fundador de "La Grande Sfida", iniciativa que promou l'autonomia de les persones amb habilitats diferents.

Dins de