Vés al contingut principal

Professionals de l'educació debaten sobre el lideratge a les organitzacions

04 maig 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El congrés internacional de Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO) celebra a la cinquena edició del 9 a l'11 de maig, al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE). La trobada permetrà conèixer les darreres recerques i experiències en el lideratge i gerència en la gestió del coneixement.
Cartell congres EDO
El congrés, titulat "Lideratge i gestió del talent a les organitzacions", s'estructurarà en quatre conferències principals i diversos simposis, tallers i taules rodones. La trobada permetrà conèixer els darrers estudis relacionats amb el lideratge i gerència en la gestió del coneixement, i les metodologies i estratègies per a la gestió del coneixement organitzatiu, compartir experiències sobre la gestió del talent i el capital humà o impulsar el desenvolupament de les xarxes socials corporatives per a la promoció de l’aprenentatge social. Hi participaran docents i investigadors experts en la matèria, així com representants del món professional.

L'aprenentatge social a les organitzacions

La primera conferència tindrà a les 9,30 h, i serà a càrrec de Nancy Dixon, fundadora de Common Knowledge Associates, que parlarà de com convertir-se en una organització d'aprenentatge, conversa a conversa. A les 11,30 h, Jesús Martínez, responsable de formació directiva i nous programes del CEJFE, se centrarà en el rol de recursos humans i de la formació en el desenvolupament professional i gestió del talent. Ja a la tarda, a les 17,30 h, un dels workshops als quals es podrà assistir és "Metodología Lego Serious Play" a càrrec d'Esteban Mora, coach i facilitador de KreaCoach.

La segona jornada del congrés s'iniciarà a les 9,30 h, amb la conferència de Juan Freire, degà associat acadèmic de l'Escola de Negocis del Tecnològic de Monterrey, que tractarà sobre el lideratge i l'aprenentatge en l'era de la innovació continua. La tercera conferència del congrés tindrà lloc a les 15,30 h i serà oferida Genís Roca, fundador i president de RocaSalvatella, que parlarà sobre la transformació dels entorns personals, professionals i de les organitzacions.

La conferència de cloenda del congrés anirà a càrrec de Duncan Waite, profesor de la Texas State University, a les 12 h del dia 11, qui oferirà arguments contra una reforma educativa hegemònica universalista.

L'EDO col·labora amb el CEFJE des del 2010 en l'organització d'aquest congrés de periodicitat bianual. L'EDO és un espai de trobada, intercanvi i promoció d'idees i recerques en el camp de les organitzacions educatives de diferents tipus: centres no universitaris, universitats, centres de formació ocupacional, organitzacions de salut, etc. Els objectius del grup estan relacionats amb l'anàlisi de les organitzacions formatives, l'estudi dels processos de canvi i la utilitat de les estratègies de millora.

Dins de