Vés al contingut principal

Primera assemblea d'elDirectori del curs 2018-2019

10 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El passat dijous dia 4 d'octubre es va realitzar la primera assemblea d'elDirectori del curs 2018/2019 en la qual es va comptar amb la presència de la vicerectora d'Alumnat i Ocupabilitat de la UAB, Sara Moreno.
Assemblea elDirectori
Durant la celebració de la primera reunió d'elDirectori, realitzada el passat 4 d'octubre de 2018, l'equip de Dinamització Comunitària juntament amb la vicerectora d'Alumnat i Ocupabilitat de la UAB, Sara Moreno, van tractar diversos temes rellevants pel teixit associatiu de la UAB.

Des de la Unitat de Dinamització Comunitària es realitza una reunió mensual a la qual assisteixen els membres de la unitat i els estudiants representants de cada col·lectiu d'elDirectori. La finalitat d'aquestes trobades és afavorir la comunicació entre ambdues parts, facilitar el trasllat d'informació rellevant per garantir la bona convivència i funcionament d'elDirectori i crear un espai d'intercanvi d'opinions.

En aquesta primera reunió, la participació del teixit associatiu va ser tot un èxit. Es va comptar amb la presència d'Ipsa, CRUABAIESECGamersESNKorean Club, UAB per la República, Swing UAB, Assemblea FilCat, Associació el Musell, AVAFES, Centaures de l'Autònoma, Debats pel Demà i la Colla Castellera Ganàpies. Actualment la participació de la comunitat universitària dins el teixit associatiu està en augment, ara per ara compta amb 70 col·lectius inscrits a elDirectori.

En el transcurs de l'assemblea es va parlar sobre diversos temes. En primer lloc, es va reprendre la qüestió de la Coordinadora d'elDirectori, l'òrgan de representació del teixit associatiu de la UAB. Seguidament, la vicerectora va parlar sobre el lema de la Festa Major #UAB Refugi: l'Autònoma acull i el conjunt d'actuacions posades en marxa en relació a la problemàtica dels refugiats. També es va posar èmfasi a les activitats i novetats que hi hauran aquest any per la festa major. En honor al 50è aniversari de la UAB, les activitats realitzades durant la festa seran excepcionals. S'espera una gran participació del teixit associatiu per fer de la Festa Major de la UAB un dels majors esdeveniments de l'any.

Un altre tema desenvolupat durant la reunió va ser la Guia d'actuació davant el sexisme i les violències de gènere als col·lectius de la UAB. La finalitat d'aquesta guia és trobar eines concretes perquè cada col·lectiu en la seva singularitat pugui afrontar les desigualtats existents dins del seu col·lectiu, a partir d'un auto diagnòstic que donarà pas a un pla d'acció adaptat.

Finalment es va parlar del canvi en la política de protecció de dades i el procés de justificació dels ajuts per a la participació de l'alumnat a la UAB. A conseqüència de la nova llei, es va informar els col·lectius que tots aquells que vulguin modificar les seves dades ho hauran de fer a través d’un formulari online que es troba dins el web. Per últim, es va recordar als col·lectius que ja s'ha obert el termini per justificar els ajuts. Aquest romandrà obert fins al 20 de novembre.

Dins de