Vés al contingut principal

Presenten els resultats d'una recerca internacional sobre alfabetitzadió per a refugiats i nouvinguts

17 nov. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La conferència final del projecte Oralpha Erasmus plus es celebrarà el 19 de novembre a les 15h de forma virtual, i és necessari inscriure's per poder assistir-hi.

Estudiants

El projecte Oralpha: alfabetització per a refugiats i nouvinguts, on ha participat el CER Migracions de la UAB, celebra aquest dijous, 19 de novembre, la seva conferència final de forma online. La cloenda, que tindrà lloc a les 15h, presentarà els resultats de 3 anys d’investigació sobre l’alfabetització de persones migrants, i comptarà amb la participació d’Alfons Formariz Poza, de l’escola d’idiomes EICA, Adriana Sabater Muriel, de l’escola comunitària de formació La Troca i César Herranz Pedriza, de la Comissió de Formació (ACOF).

El projecte Oralpha Erasmus plus, que ha reunit 5 entitats especialitzades en l’ensenyament a les persones nouvingudes a Espanya, Itàlia, Alemanya i Polònia, té l'objectiu de promoure la inclusió d'immigrants i refugiats analfabets que tenen una llengua materna que difereix de la llengua d'acollida. Considerant que l'aprenentatge de la llengua amfitriona és un element vital per a la participació ciutadana i social, es constata que un bon desenvolupament de les competències en la llengua d'acollida redueix directament l'exclusió social i la pobresa. El CER Migracions de la UAB hi ha vetllat per la qualitat teòrica i metodològica del projecte i els seus productes intel·lectuals, ha format formadores en temes de migracions i integració social, i ha dissenyat el MOOC Literacy for New Citizens, que aviat estarà disponible a la plataforma Coursera.

Aquesta iniciativa té una base metodològica, col·laborativa i participativa, de manera que també estan involucrats en el projecte autoritats locals, professors i estudiants que participen en cursos de llengua i alfabetització. D'aquesta manera, s'assegura que el projecte s'adapti a les necessitats reals. Entre altres entitats, el projecte compta la financiació del programa Erasmus plus de la Unió Europea.

Per poder assistir a l’esdeveniment virtual, és necessari inscriure’s a través d’aquest enllaç. Un cop feta la inscripció, s’enviarà al correu electrònic un enllaç de zoom per poder participar a l'acte.

Dins de