Vés al contingut principal

Presenten el primer informe sobre turisme jove i xarxes socials a Espanya

18 juny 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB i IATI Seguros han elaborat el primer informe sobre tendències del turisme dels joves i les xarxes socials a Espanya. Revela dades com que el 75% dels joves dissenya els viatges sense intermediaris i gairebé el 90% els comenta a les xarxes socials.

Estudiants

Un estudi conjunt del Màster en Periodisme de Viatges de la UAB i l'empresa IATI Seguros, el primer informe de les tendències del turisme dels joves i les xarxes socials a Espanya, revela dades significatives: el 89,5% assegura haver viatjat a l'estranger i gairebé el 75% reconeix dissenyar el viatge per ells mateixos sense necessitat d'agències de viatges o intermediaris. Una altra tendència és que 8 de cada 10 joves estan preocupats per l'impacte mediambiental del turisme i gairebé un 60% descarta les destinacions no sostenibles.

La radiografia de el jove espanyol de segle XXI mitjà en relació als viatges i xarxes socials que es desprèn de l'Anuario de viajes: Tendencias del sector turístico. Jóvenes, redes sociales y nuevas formas de viajar indica que prefereix viatjar amb amics, selecciona el destí segons el preu, es mou principalment en cotxe o en avió, publica els seus viatges en xarxes socials, té molt en compte els comentaris d'altres viatgers que llegeix a internet, busquen informació de les destinacions en blocs, mitjans i comptes especialitzades en viatges i té en compte el medi ambient a l'hora de triar les empreses i destinacions.

Una altra novetat respecte a les tendències dels joves en matèria de viatge és el progressiu acostament cap a les empreses de turisme col·laboratiu. El 62% reconeix que coneix aquest tipus d'alternatives. Principalment les usen per a allotjament compartit (47%) i cotxe compartit (23%). I les fan servir, principalment, per estalviar diners (51%).

Pel que fa al que preocupa a l'hora de viatjar als joves espanyols destaca la seguretat (30,9%) i la salut (28,6%). Precisament per motius de salut i quan fan viatges llargs és quan el 74% dels joves viatgers contracten una assegurança de viatge.

Quant a altres temes importants que interessen als joves com les xarxes socials, l'informe indica que tres de cada quatre viatgers deixen d'utilitzar un servei si té opinions negatives i gairebé un 90% dels enquestats assegura que publica contingut dels seus viatges en xarxes socials, principalment a Instagram.

Pel que fa als viatges que vindran en el futur, els joves ho tenen clar: el 75% viatjaria a altres planetes si existís l'opció.

Un estudi pioner

L'Anuario de viajes: Tendencias del sector turístico. Jóvenes, redes sociales y nuevas formas de viajar és un projecte conjunt del Màster de Periodisme de Viatges de la UAB i l'empresa IATI Seguros. La iniciativa, pionera a Espanya, neix de la voluntat de generar un document de referència en el sector que anualment presenti un anàlisi de l'escenari turístic, així com marcar les principals tendències que venen.

L'informe, que va ser presentat el 18 de juny amb una taula rodona virtual, ​​basa les seves dades en una enquesta realitzada a joves de 15 universitats espanyoles i que ha llançat dades sorprenents. A més, l'estudi es completa amb una anàlisi de les principals dades de el sector turístic i un panell amb les reflexions d'alguns dels màxims experts en la matèria com Lola Escudero, David Jiménez, Paco Nadal o José Pablo García, entre d'altres. L'anuari està dirigit per Santiago Tejedor, director de el Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB, i Alfonso Calzado, CEO d'IATI.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Indústria, innovació i infraestructures