Vés al contingut principal

Presentació del nou Observatori de la Comunicació a Catalunya

07 juny 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'InCom, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i la Generalitat organitzen la jornada "Dissenyant eines per mesurar l'audiència digital a Catalunya", que tindrà lloc el 9 de juny, a Barcelona. En el marc de la jornada, serà presentat l'Observatori de la Comunicació a Catalunya.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El proper 9 de juny, la sala Cotxeres del Palau Robert (Passeig de Gràcia, 107. Barcelona) acollirà la jornada "Dissenyant eines per mesurar l'audiència digital a Catalunya", que organitzen l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i la Generalitat de Catalunya. Al llarg del matí, experts debatran sobre el tema i, a més, serà presentat el nou Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB), un nou espai digital que farà un seguiment permanent del sector comunicatiu per tal d'esdevenir una font d'informació bàsica tant per a l'àmbit acadèmic com per al professional.

L'Observatori s'actualitzarà a diari tant amb continguts propis com amb continguts aliens. Hi haurà una agenda d'activitats desenvolupades a Catalunya i cròniques d'esdeveniments ja realitzats, notícies d'actualitat i ressenyes de novetats editorials, a més de l'actualització permanent de les dades recollides per a l'elaboració de l'Informe de la Comunicació a Catalunya, un projecte que es ve desenvolupant des de l'any 2000 i que es publica de manera biennal amb el suport de la Generalitat i el patrocini de Gas Natural Fenosa.

Pel que fa a les jornades, seran inaugurades a les 9 h pel president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, i el vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB, Javier Lafuente. Tot seguit, a les 9,30 h, hi haurà la taula rodona "Reptes per conèixer el consum dels mitjans de comunicació a Catalunya", amb Jordi Català, cap d'Anàlisi i Explotació d'Audiències de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals; Josep Ritort, secretari general de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació; Oriol Jara, membre del Clúster Audiovisual de Catalunya; i Karma Peiró, directora de Nació Digital. Moderarà el debat Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat.

A les 11,45 h, tindrà lloc la segona taula rodona, titulada "Propostes per mesurar una audiència cada vegada més disseminada i granulada". Hi participaran Javier Callejo, professor de la UNED; Fernando Santiago, director tècnic de l'Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación; i Jordi Gilabert, CEO de l'empresa tecnològica Konodrac. Moderarà la sessió el periodista Salvador Alsius, vicepresident del CAC.

La jornada es completarà amb la presentació de l'Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB), a les 12,30 h, a càrrec d'Amparo Huertas Bailén, directora de l'InCom-UAB. Finalment, a les 13 h, Carmina Crusafon, subdirectora de l'Observatori Iberoamericà de la Comunicació de la UAB, oferirà les conclusions de la jornada per tancar la trobada.

Dins de