Vés al contingut principal

Oberta la convocatòria 2016 del Pla de Doctorats Industrials amb importants novetats

04 abr. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

S’obre la nova convocatòria que afavoreix la participació de projectes de les àrees de les ciències socials, les arts i les humanitats, que incorpora una nova modalitat d’àmbit europeu i que facilita a les empreses la cerca de fonts de finançament compatibles.

Doctorats Industrials 2016

La Generalitat de Catalunya ha posat en marxa l’edició 2016 del Pla de Doctorats Industrials, que incorpora novetats importants per potenciar nous àmbits de la recerca. Les novetats més destacades són d’una banda l’atorgament d’un màxim de 15 ajuts per a fundacions i associacions sense ànim de lucre i entitats vinculades al sector públic per facilitar que la recerca i la innovació arribin també als àmbits de les ciències socials, les arts i les humanitats, i d’una altra la incorporació d’una nova modalitat de doctorats industrials d’àmbit europeu que inclourà també una borsa de mobilitat internacional.

En la línia de facilitar la participació de les empreses en altres convocatòries d’ajuts i la cerca de fonts de finançament compatibles, la convocatòria actual s’acull al Reglament General d’Exempció per Categories (RGEC).

Des de l’inici del Pla de Doctorats Industrials, que enguany arriba a la quarta edició, s’han posat en marxa més de 240 projectes d’R+D+I amb la col·laboració de les universitats catalanes i de 176 empreses de tots els àmbits i s’hi han mobilitzat 34 milions d’euros.

El Pla de Doctorats Industrials facilita a les empreses atraure persones amb coneixements i competències d’alt valor afegit, així com l’accés als equipaments i infraestructures de recerca capdavanters de les universitats. Per a les universitats i els centres de recerca representen una bona ocasió per transferir la tecnologia i el coneixement a l’entorn productiu reforçant així els vincles amb el món empresarial. I per als doctorands suposa una oportunitat per treballar i fer recerca en una empresa innovadora.

Amb el Pla de Doctorats Industrials, es persegueix contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit empresarial i de recerca català, reforçar els instruments per a la captació del talent generat pel país i situar els futurs doctors en condicions de desenvolupar projectes d’R+D+I, que seran objecte d’una tesi doctoral, en empreses innovadores.

El Parc de Recerca UAB ofereix assessorament a les persones interessades sobre la convocatòria i la presentació de sol·licituds i organitza, juntament amb l'Escola de Doctorat, una jornada sobre les oportunitats del Doctorat Industrial per enfortir les relacions entre empreses i universitat, el proper dimarts 12 d'abril a les 15:30 h a la Sala Polivalent de l'Edifici Eureka.

Més informació al web de la Generalitat.

Dins de