Vés al contingut principal

Obert un curs de preparació per a processos de selecció a organismes internacionals

16 des. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Ja està oberta la inscripció a la vuitena edició del Curs de Preparació per a Processos de Selecció de la Unió Europea i Organismes Internacionals, que s'adreça prioritàriament a estudiants de darrer any i persones titulades per la UAB que vulguin conèixer els processos de selecció internacionals i entrenar-se per superar-los.

Imatge bandera UE

El curs, que combinarà la docència presencial i virtual, és una iniciativa del Servei d’Ocupabilitat de la UAB amb la coordinació acadèmica de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia. Començarà el 4 de març i s'impartirà els dissabtes de març i abril, de 9 a 14 h. L’alumnat coneixerà els mecanismes i processos de selecció existents a la UE i altres organismes internacionals i desenvoluparà les competències que s’hi avaluen.

El curs manté el seu enfocament pràctic amb exercicis i tests, simulacres de proves, dinàmiques de grup i la participació continuada de les persones estudiants. La darrera sessió serà una tutoria individual i personalitzada en què el professor lliurarà a l’alumne o alumna un informe sobre el seu rendiment i els resultats de les diferents proves; a més, l’assessorarà sobre oportunitats per a la seva trajectòria específica i quines competències ha de potenciar.

El professor principal serà José Díaz, expert de referència en dret internacional i europeu i relacions internacionals. És professor del Departament de Relacions Internacionals i Història Global de la Universidad Complutense de Madrid (UCM). D'altra banda, també participaran en el curs com a docents experts Olga Serradell , professora del Departament de Sociologia de la UAB, i Oriol Costa, professor de l'Àrea de Dret Internacional Públic i de Relacions Internacions de la UAB.

En l’edició anterior, el curs va obtenir una excel·lent valoració global de 4,56 sobre 5 per part de les persones estudiants; a més, el 94,44% de l’alumnat el va considerar útil per al seu desenvolupament professional i personal i el recomanaria a altres companys i companyes.Enguany, part, s'ha renovat i ampliat el contingut acadèmic fruit de l'anàlisi de les propostes de l'alumnat d'edicions anteriors.

Per matricular-se al curs és necessari omplir el formulari d'inscripció. El 20 de febrer es comunicaran les persones admeses. Més informació a la pàgina web del curs.

A més, el 14 de febrer, el professor i expert José Díaz oferirà la sessió informativa <<Pràctiques i feina a les institucions europees i organismes internacionals>>, que també servirà com a introducció al curs. Serà a les 13.00 h a la sala d’actes de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia.

Dins de