Vés al contingut principal

Nous tallers a la UAB sobre violència masclista als mitjans de comunicació i de prevenció contra els rumors

20 abr. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Observatori Mediterrani de la Comunicació convida a dos experts per analitzar el paper de la comunicació en el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
IMG20170420_tallerODS2
Ja estan obertes les inscripcions pels dos nous tallers del cicle sobre Comunicació i Desenvolupament Sostenible organitzat per l’Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els tallers tractaran la relació entre la comunicació i el paper dels comunicadors en l’assoliment dels 17 Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS).

El dia 27 d’abril, la periodista Arantza Diez tractarà la comunicació i la igualtat de gènere. Aquest taller, “Tractament de la violència masclista als mitjans de comunicació”, està impulsat per l’Institut Català de les Dones (ICD) i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i es basarà en les eines i recomanacions que han creat aquestes institucions.

I el 18 de maig, Rodrigo Prieto, director de continguts de l’Institut Diversitas, conduirà el taller “Vacuna’t contra els rumors”. L’Institut Diversitas forma part de la Xarxa Antirumors de l’Ajuntament de Barcelona, un conjunt d’institucions que desenvolupen iniciatives diverses amb l’objectiu d’acabar amb rumors i mites que existeixen entorn el racisme i la xenofòbia, i per a la promoció del diàleg intercultural, la convivència i la tolerància.

Els tallers estan dirigits principalment a l’estudiantat universitari però són oberts a tothom que hi estigui interessat de manera gratuïta. Només cal inscriure-s’hi prèviament enviant les dades personals a omec.info@gmail.com,ja les places són limitades. A més, els participants rebran un certificat d’assistència un cop finalitzats els cursos.

El primer trimestre, Thomas Tufter i Luis Miguel Sirumbal van realitzar dos tallers, un de comunicació participativa i l’altre sobre globalització i desenvolupament sostenible. Aquest cicle forma part d’un projecte d’Educació pel Desenvolupament dut a terme per l’OMEC i finançat per la Fundació Autònoma Solidària. Així doncs, també compta amb el suport del Màster MIM, del Laboratori de Prospectiva i Recerca en Comunicació, Cultura i Cooperació i de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

Dins de