Vés al contingut principal

Nou procediment per informar de les baixes per malaltia

20 març 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

A partir de l'1 d'abril, l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) enviarà les dades de les baixes de treballadors de manera telemàtica directament a la Universitat, però caldrà seguir informant les absències al vostre àmbit de treball.

Baixes mèdiques

A partir de l'1 d'abril de 2023, i derivat del Reial Decret 1060/2022 i de l'Ordre ISM/2/2023 s'ha eliminat l'obligatorietat d'enviar a l'empresa els documents de baixa, confirmació o alta d'incapacitat temporal. Així doncs, l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) enviarà les dades necessàries de manera telemàtica directament a la Universitat.

Aquesta mesura suposa un canvi significatiu en el procés de gestió de les baixes mèdiques, ja que fins ara les persones treballadores havien de presentar la documentació corresponent a la Unitat de Nòmines, que posteriorment l'enviava a l'INSS perquè els tràmits es completessin. Amb la nova normativa, la gestió de les baixes es realitzarà de manera més àgil i eficient, ja que les dades es tramitaran de forma telemàtica.

No obstant això, és imprescindible comunicar al vostre àmbit de treball, qualsevol absència ja sigui Incapacitat Temporal o d'un altre tipus.

Dins de