Vés al contingut principal

Nou pas per millorar l’accessibilitat als televisors intel·ligents

18 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els desenvolupaments del projecte europeu HBB4ALL, del qual forma part la UAB, ha permès a TV3 esdevenir la primera televisió de l’Estat en incorporar la possibilitat de personalitzar els subtítols dels vídeos i l'audiodescripció al seu servei a la carta.
Logo consorci europeu HBB4ALL
HBB4ALL (Hybrid Broadcast Broadband for All) és un projecte europeu que té com a repte desenvolupar en els propers anys solucions basades en l’estàndard europeu HbbTV (Smart TV o TV connectada) que possibilitin l’accés a continguts audiovisuals en qualsevol país europeu i suport (televisió, ordinadors, telèfons mòbil, tableta, etc.), així com que siguin accessibles per a tothom mitjançant subtítols, llengua de signes o audiodescripció.  La UAB hi participa en aquests desenvolupaments a través del Grup de Recerca Transmèdia, liderat per la professora de Traducció i Interpretació Pilar Orero.

En aquest marc el servei a la carta de TV3 ha incorporat dures noves funcionalitats per a televisions híbrides que permeten personalitzar els subtítols dels vídeos, en poder triar la mida i la seva ubicació dins de la pantalla, i escoltar-ne l'audiodescripció. Aquestes novetats suposen un pas més en l'accessibilitat del servei, ja que es donen facilitats tant a les persones amb visibilitat reduïda com a les que tenen problemes d'audició.

La televisió pública catalana també forma part del consorci HBB4ALL, juntament amb la UAB. Altres membres del projecte són la Universidad Politécnica de Madrid, radiodifusors europeu com RBB, RTB i Swiss TXT; instituts de recerca, com l’IRT i Vicomtech, i empreses expertes en accessibilitat als mitjans (VSonix, Screen Subtitling Systems, People's Playground i Holken Consultors & Partners).

Dins de