Vés al contingut principal

Mobilització en defensa de la universitat pública

16 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El passat dijous 17 de novembre, el CEUCAT i els principals sindicats i associacions estudiantils de les universitats catalanes van organitzar una jornada de mobilització en defensa de l’ensenyament superior públic. A les 12 hores es va aturar l’activitat docent per llegir un manifest a les portes de tots els centres.
Manifest 17 de novembre
El Consell de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT) i els principals sindicats i associacions estudiantils de les universitats catalanes van organitzar una jornada amb motiu del Dia Internacional de l’Estudiant Universitari per reclamar, entre altres aspectes, la gratuïtat de l’ensenyament superior públic.

En el marc d’aquestes mobilitzacions, es va fer, a les 12 hores, una aturada d’uns quinze minuts de l’activitat docent per tal de dur a terme concentracions a les portes de les facultats i del Rectorat i fer la lectura d’un manifest reivindicatiu per part dels estudiants. L'Equip de Govern de la UAB ha donat suport a aquesta acció tot animant a tots els membres de la comunitat a participar-hi en els seus centres.

A més d’aquesta aturada, els estudiants de la UAB van fer propostes d’activitats al llarg de la jornada a tots els centres.

Actes a les universitats i als carrers de Barcelona

Al llarg del matí hi hagut actes i activitats a totes les universitats catalanes organitzats tant pels col·lectius, entitats i associacions estudiantils com pels Consells de l’Estudiantat de les universitats. A la tarda va tenir lloc una manifestació que es va iniciar a les 17 hores a la plaça Universitat de Barcelona i va finalitzar a la plaça de Sant Jaume.

L’European Students Union, la principal organització d’estudiants a nivell europeu ha reclamat als governs de tot el món, amb motiu d’aquestes mobilitzacions, que garanteixin el dret de tothom a estudiar amb independència de les diferències socioeconòmiques, culturals, religioses o de gènere. Segons els convocants, a Catalunya, des que el govern català va apujar els preus de les matrícules, l’any 2011, la universitat catalana és menys equitativa.

Dins de