Vés al contingut principal

Marina Subirats reflexiona sobre el moviment feminista i el seu creixement

29 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Associació d’Amics de la UAB organitza el proper 1 d’abril, a les 18 h, una xerrada sobre el creixement del moviment feminista en els nostres dies i sobre la reacció que aquest genera. L’acte, que tindrà lloc a l’Aula Oberta Bordeta, anirà a càrrec de Marina Subirats, catedràtica en sociologia.
Marina Subirats
Foto: Montserrat Boix, via Wikimedia Commons.
L’1 d’abril, a les 18 h, l’Aula Oberta Bordeta (C. Constitució, 17. Barcelona) acollirà una xerrada sobre el creixement del moviment feminista en els nostres dies i sobre la reacció que aquest genera. La ponència principal anirà a càrrec de Marina Subirats, catedràtica en sociologia de la UAB, i Joan Laporta moderarà la sessió. Aquesta activitat, organitzada per l’Associació d’Amics de la UAB, s’emmarca dins el cicle La Universitat Opina. Per assistir a l’acte de forma gratuïta, cal fer una inscripció.

Subirats es va llicenciar i doctorar en filosofia i lletres a la UB. A més, va diplomar-se en sociologia a l'École des Hautes Études de París, ciutat on també ha desenvolupat part de la seva carrera investigadora, concretament a l'Institut d'Aménagement et urbanisme de la Région Parisienne, al Laboratoire de Sociologie Industrielle i al Centre d'Études des Mouvements Sociaux.

Ha estat també investigadora de la Fundació Jaume Bofill, directora de l'Institut de la Dona del Ministeri d'Assumptes Socials, regidora d'educació de l'Ajuntament de Barcelona, membre del Consell Escolar d'Estat o vicepresidenta de la Federació Espanyola de Sociologia, entre altres responsabilitats. Actualment, presideix el Consell Econòmic i Social de la ciutat de Barcelona.

Per la seva recerca i la seva tasca a favor de la coeducació, ha rebut nombroses distincions, com ara la Creu de Sant Jordi de la Generalitat, el Premi de Sociologia Catalana, el Premi Nacional "Mestres 68" o el Premi Aspasia de Dones Directives i Professionals per l'Acció Social (DDiPPASS). L'any passat, va ser investida doctora honoris causa per la Universitat de Valladolid.

Dins de