Vés al contingut principal

María Jesús Espuny, nova síndica de greuges de la UAB

17 maig 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Claustre de la UAB ha nomenat María Jesús Espuny, professora de l'Àrea d'Història del Dret i de les Institucions, com a nova síndica de greuges de la UAB. El nomenament ha estat aprovat en una sessió ordinària de l'òrgan que es va reunir el 12 de maig passat i que s'ha mantingut oberta fins a la votació telemàtica que ha tingut lloc aquest matí. A la mateixa sessió del Claustre, el rector de la UAB, Javier Lafuente, va presentar un informe sobre la situació actual de la institució.

María Jesús Espuny

El síndic de greuges ha de garantir el compliment de tot allò que disposen els estatuts de la UAB, i ha de realitzar, amb caràcter no vinculant, propostes de resolució dels assumptes que li hagin estat sotmesos davant els òrgans competents. Exerceix les seves funcions amb independència i objectivitat, no està subjecte a cap mandat imperatiu, no rep instruccions de cap autoritat i actua amb autonomia i d'acord amb el seu propi criteri, en el marc d'allò que estableixen els estatuts de la UAB.

María Jesús Espuny ha destacat com a impulsora dels estudis de Relacions Laborals a la UAB. A més, ha estat vicedegana de la Facultat de Dret, coordinadora del doble grau de Relacions Laborals i Dret, directora del Centre d'Estudis i Recerca Dones i Drets i coordinadora de la Comunitat Alumni de Relacions Laborals.

L'any 2016 va rebre la distinció Jaume Vicens Vives a la Qualitat Docent Universitària que atorga la Generalitat. El mateix any, va rebre una placa en reconeixement per la seva tasca en el camp de les relacions laborals al sopar anual de l'Il·lustre Col·legi de Graduats Socials de Barcelona. I la UAB va retre homenatge a la professora Espuny en l'acte de celebració del Dia Mundial de les Dones Treballadores de l'any 2019. Ara, agafa el relleu del professor Manuel Gerpe, que ha exercit com a síndic de greuges des del 2017 fins ara.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats
  • Pau, justícia i institucions sòlides
  • Educació de qualitat