Vés al contingut principal

Maria Arnal i Marcel Bagés van presentar el seu últim disc a la UAB

14 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El passat dimecres 23 de novembre a les 13:30h la Sala Teatre de la UAB va acollir el concert del duo Maria Arnal i Marcel Bagés i ens van presentar el seu últim disc, Verbena. Un treball que remescla cançons populars que no para de sorprendre al públic allà on va.
Imatge Concert de Nadal noticia
El passat 23 de novembre a les 13:30h la Sala Teatre de la UAB (Plaça Cívica) va rebre amb els braços oberts a Maria Arnal i Marcel Bagés per tal que ens presentin els temes de “Verbena” el seu segon treball conjunt, editat per ells mateixos i publicat al març d’aquest any.

Aquest duet, que poseeix una forta personalitat i un estil diferencial,  s’ha consolidat en el panorama musical com una proposta de qualitat amb una filosofia pròpia. Ja ho van demostrar amb el seu primer disc “Remescles, acoples i melismes” (2015), que parteix de cançons de músiques de la tradició oral de de la península Ibèrica:  cançons per acompanyar la vida, el dol, la feina i la festa, que parlen de la música com una manera de fer comunitat. Un disc que va ser escollit per la revista “Rockdelux” entre els millors de l’any a nivell estatal.

Amb “Verbena” han volgut seguir treballant a partir de gravacions de camp, de fonoteques i arxius digitalitzats de la península Ibèrica. Continuen amb les cançons de tradició oral, cançons de codi obert. Segons ells, ni recuperen ni actualitzen les cançons populars, sinó que continuen una cadena de transmissió que va molt més enllà d’ells mateixos.

Un total de cinc cançons configuren L’EP, entre les quals destaquen “la Cançó del taxista”, una jota rescatada del cançoner de la Nueva Resistencia Española i contextualitzada durant la darrera campanya electoral, o “Miris on Miris”, que troba l’equilibri perfecte melismes i frippertronics inspirat en “L’ú de Banyeres”.

Així doncs, amb només la veu i una guitarra elèctrica i fidels a un concepte, fan renéixer els cants de batre i de treball, nanes, fandangos i jotes. Una autèntica verbena a la que tothom està convidat.

L’entrada al concert serà gratuïta, però limitada a l’aforament de la sala. La taquilla s’obrirà a les 13:00h, mitja hora abans de l’inici de l’actuació.

Per a més informació: facebook.com/mariaarnalimarcelbages
I per a més música: mariaarnalimarcelbages.bandcamp.com

Per a qualsevol aclariment dirigiu-vos a:
Cultura en Viu
Edifici L'Àgora