Vés al contingut principal

Manyanet Sant Andreu, guanyador de la La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

28 feb. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'equip del centre Manyanet Sant Andreu ha estat el guanyador de la fase local de la VIII Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats a la UAB, que ha tingut lloc del 21 al 25 de febrer, d'entre una vintena d'instituts i centres de secundària que han debatut al voltant de si cal posar límits a la ciència.

Manyanet Sant Andreu

L'equip del centre Manyanet Sant Andreu representarà a la UAB contra els equips guanyadors de totes les universitats en la Lliga de la Xarxa Vives el 30 de març i 1 d'abril.

La fase local de la VIII Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats a la Universitat Autònoma de Barcelona s'ha desenvolupat del 21 al 25 de febrer a la Sala Teatre UAB. Hi han participat estudiants de 4t d'ESO, batxillerat i cicles formatius d'una vintena de centres del Vallès Occidental, Vallès Oriental i Barcelona ciutat.

En el debat entre els dos finalistes -celebrat el divendres, 25 de febrer, ha guanyat el centre Manyanet Sant Andreu (Barcelona) davant de l'altre finalista, l'Institut Ramon Casas i Carbó, (de Palau-solità i Plegamans). Tots dos equips van vèncer als respectius contrincants que havien arribat a les semi-finals, l'Escola El Cim i l'Institut-Escola Les Vinyes.

Aquesta competició d’oratòria acostuma a debatre sobre un tema polèmic i d’actualitat, i en aquesta vuitena edició s'ha escollit sobre "Cal posar límits a la ciència?"

Des de l'organització de la Lliga de Debat informen que "alguns dels arguments a favor que hem sentit són, per exemple, el que ha afirmat la Paula Alonso Romero de l’Institut Ramon Casas i Carbó: “per no acabar amb l’ètica ni amb la llibertat de les persones s’ha de posar límits a la ciència”. L’Elias Tubi Padilla de l’Institut-Escola Les Vinyes ha preguntat si “realment estem segurs en un món que té els recursos necessaris per destruir-se a si mateix perquè la ciència no ha tingut límits?”.

"D’altra banda, -continuen informant des de l'organització de la Lliga, que ha seguit minut a minut els debats- hem tingut molt bones posicions en els equips que han defensat la posició en contra. La Ruth Genar Ponce de l’Escola El Cim ha explicat que “si la tendència és la flexibilització dels límits, qui ens diu que treure’ls no és perjudicial?”. Per part del centre Manyanet Sant Andreu hem vist a l’Amàlia Alòs López dient que “posar límits a la ciència és posar límit al coneixement, i a hores d’ara, potser, ens quedem a les portes del descobriment científic que canviarà el món tal com el coneixem”.

Manyanet Sant Andreu representarà a la UAB a la final

L'quip del Manyanet Sant Andreu representarà a la UAB i competirà amb la resta d'universitats de la Xarxa Vives. Aquesta fase final serà el 30 de març i l'1 d'abril, i tindrà lloc a la UAB, amfitriona de la Lliga de Debat enguany.

L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular. La participació dels estudiants de 4t d’ESO i batxillerat en aquesta activitat permet treballar continguts de forma dinàmica i participativa. En aquest sentit, les habilitats de comunicació no verbal, la recerca d’informació, l’anàlisi d’una temàtica concreta i, sobretot, el treball en equip generen un espai de formació i aprenentatge excepcional.

Aquesta competició, organitzada per la Unitat de Dinamització Comunitària de la UAB, compta amb jurats procedents de les facultats de Ciències, de Ciències de l'Educació, de Filosofia i Lletres, d'Economia, i de Ciències Polítiques, així com de l'Observatori per a la Igualtat, de la Fundació Autònoma Solidària, de l'Institut de Ciències de l'Educació, i de Dinamització Comunitària.

Lliga de Debat Universitari, a la UAB

Pel que fa a la competició de la Lliga de Debat Universitari, es desenvoluparà en la seva fase local entre el 28 de febrer i el 4 de març.  El tema del debat serà: "És necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea?"

La participació en la competició està ha estat oberta a totes les persones que estudien a la UAB i que estan matriculades en el present curs acadèmic 2021/2022 (la inscripció va finalitzar el passat 13 de febrer). Hi participaran 15 equips d'estudiants de la UAB. Els equips estan formats per un mínim de 2 estudiants i un màxim de 6. Es garanteix la participació de les dones, per tant la composició dels equips haurà de ser com a mínim paritària.

L'equip campió representarà la UAB en la Lliga de Debat Universitari organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats, on competiran totes les universitats de la Xarxa Vives, i té lloc cada any en una universitat diferent. Enguany, la gran final, presencial, es farà del 4 al 7 d'abril, a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Trobareu més informació als llocs web:

Blog de la Lliga Debat UAB

Participació UAB