Vés al contingut principal

Lliurament del Premi Campus Muntanya d’Alinyà

13 set. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El guardó, atorgat per la UAB i la Fundació Catalunya- La Pedrera, premia el millor treball de Fi de Grau realitzat en el marc del “Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà”. Es lliurarà dijous dia 15, a les 19 hores, a l’ICTA-UAB.
Campus Alinya
La Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Catalunya- La Pedrera lliuraran per primera vegada, el Premi Campus Muntanya d’Alinyà al millor Treball de Fi de Grau realitzat en el marc del “Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà”. L’acte de lliurament tindrà lloc el proper dijous dia 15 de setembre, a les 19 hores, a la seu de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB).

El “Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà” es va instaurar el curs 2012-2013 com a resultat de la col·laboració entre la Fundació Catalunya- La Pedrera i la UAB a través de l’ICTA-UAB, i posa a disposició dels estudiants i investigadors de diferents àmbits, diversos equipaments per realitzar projectes i activitats de recerca, formatives i de divulgació a la Muntanya d’Alinyà. En els darrers quatre anys, 150 alumnes han realitzat la seva recerca per a 41 treballs de Fi de Grau de Ciències Ambientals en aquesta reserva natural prepirinenca. Aquesta xifra ha permès consolidar aquest espai natural protegit ubicat a la comarca de l’Alt Urgell, com un entorn ideal per al desenvolupament d’activitats de recerca i pràctiques de camp relacionades amb el medi ambient i les ciències naturals, tant des de l’àmbit científic com humanístic.

S’atorgarà un primer premi, consistent en 2.000 euros i dos accèssits. En aquesta primera edició, els premiats es nominaran d’entre tots els treballs de fi de grau de Ciències Ambientals realitzats fins al moment en el marc del Campus (des del curs 2012-2013 fins al curs 2015-2016), valorant la seva qualitat científica, rellevància, aplicabilitat i innovació. A partir de l’actual curs 2016-2017 aquest Premi Campus Muntanya d’Alinyà s’instaurarà amb un caràcter anual.

Propietat de la Fundació Catalunya – La Pedrera, l’Espai Natura Muntanya d’Alinyà disposa de 5.000 hectàrees de biodiversitat extremadament rica i variada. L’any 2012, amb la finalitat d’organitzar i gestionar el desenvolupament de projectes i activitats de recerca, d’assessorament, formatives i de divulgació en l’àmbit del medi ambient, s’hi va constituir  el Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà i se’n va encarregar la gestió acadèmica a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB). El geògraf i naturalista de l’ICTA-UAB, Dr. Martí Boada n’és el responsable científic.

A través del Campus d’Alinyà, l’ICTA-UAB posa a disposició dels estudiants i investigadors de la UAB i dels centres de recerca adscrits, diversos equipaments per al desenvolupament de la seva recerca així com serveis d’allotjament, restauració i transport en condicions especials. Poden fer ús, per exemple, d’un laboratori equipat amb el material necessari a la borda de Ribatell, estacions meteorològiques a Alinyà i Prat Major, plataformes d’observació i sales d’actes a La Rectoria. Destaca, sobretot, l’entorn natural de la zona i les diverses activitats que s’hi desenvolupen. Durant els 8 mesos lectius de l’any 2015, el Campus va rebre estudiants i professors de la UAB durant 51 dies (el 21% del total) amb una mitjana de dues persones al dia.

Dins de