Vés al contingut principal

Living Labs i Patrimoni Cultural als “Divendres de Patrimoni”

17 juny 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Aquest divendres, 19 de juny, el CORE en Patrimoni Cultural organitza una sessió sobre les oportunitats del Library Living Lab de Volpelleres en la relació entre cultura, tecnologia i societat.
El living lab del CVC permetrà als més petits la creació de comptes
El living lab del CVC permetrà als més petits la creació de comptes.
El passat més d’Abril es va inaugurar el Library Living Lab de Volpelleres. Aquest projecte pretén explorar els enllaços entre cultura, tecnologia i societat, focalitzant-se a l’àrea de Volpelleres, un nou barri de Sant Cugat del Vallès. La implantació d’un laboratori centrat en els aspectes patrimonials i culturals dins la Biblioteca del barri te com objectiu alliberar el valor de l’investiment cultural mentre s’aprofiten totes les fortaleses particulars de Volpelleres, com ara la seva proximitat a importants nuclis científics i tecnològics, i el perfil jove i dinàmic de la seva població.

La iniciativa de Library Living Lab aplega un consorci coordinat pel Centre de Visió per Computador i la UAB, així com l’Associació de Veïns del Barri de Volpelleres, representants del món empresarial tecnològic en l’àmbit de la interacció visual amb computadors, i compta amb el suport de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i la Diputació de Barcelona.

Aquest divendres, 19 de juny, a les 11h, la Biblioteca de Volpelleres de Sant Cugat (Carrer de Pau Muñoz, 3 - 5, Sant Cugat del Vallès) acollirà una sessió dels “Divendres de Patrimoni” al voltant de les oportunitats que pot oferir el Library Living Lab per aprofundir en la relació entre cultura, tecnologia i societat. La jornada, organitzada pel CORE en Patrimoni Cultural UAB-CEI, s'iniciarà amb una presentació i visita de l'espai a la biblioteca, les seves activitats i les oportunitats que ofereix per a investigadors i estudiants, seguida d’alguns exemples de iniciatives semblants en l’àmbit cultural.

Posteriorment, s'obrirà un debat sobre els reptes tecnològics que existeixen en l'àmbit del patrimoni cultural que servirà com a inici d'un procés de definició de reptes a treballar en el living lab.

Els organitzadors han preparat una plantilla perquè els participants presentin reptes, un primer pas per a la definició de futurs projectes dins el living Lab. La plantilla es pot descarregar des d’aquest enllaç.

Es prega confirmar l’assistència enviant un correu a core.patrimoni@uab.cat

Dins de