Vés al contingut principal

Limbo, la història d'un trànsit, arriba dilluns a la Sala Teatre de la UAB

24 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Què passa quan t’identifiques amb un gènere que no és el que et correspon? Limbo és la història de l’Albert, que abans era la Berta. Un espectacle a mig camí entre el teatre i la dansa que es podrà veure de manera gratuïta el dilluns 28 de novembre a la Sala Teatre de la UAB.
Espectacle Limbo
El proper dilluns 28 de novembre a les 13:00h la Sala Teatre de la UAB (Plaça Cívica) aterra “Limbo”, una espectacle a mig camí entre la dansa i el teatre, i amb música en directe, que planteja els reptes personals i socials que suposa per a una persona el fet d’afrontar un canvi de sexe.

Aquest espectacle, de la companyia “Les Impuxibles”, neix de la necessitat de parlar del col·lectiu trans, minoritari i encara desconegut. Tanmateix, “Limbo” també de parla sobre com la nostra societat, suposadament cada vegada més oberta, topa amb els seus propis prejudicis i amb les ganes de classificar-ho tot de manera binària. El resultat és una obra que uneix teatre, dansa i música que explica la transició de la Berta en l’Albert. Una persona que es troba en el limbo, sense poder avançar ni retrocedir, tant a nivell metafòric com literal.

Segons Clara Peya, pianista i creadora, l’objectiu era suggerir a través de l’art una història que remogués el cor i la consciència, però sense ser adoctrinant. És per això que durant el procés de creació dos nois transsexuals van tenir un paper important i van servir com a base per l’elaboració del text. De fet, un d’ells és el Miquel Missé, sociòleg i activista trans que fou el pregoner de la Festa Major de la UAB d’enguany, que tenia per lema “Fora la LGTBIfòbia de la UAB”.

Limbo ja ha passat per diversos teatres i festivals, com per exemple el teatre Gaudí de Barcelona o a la fira Tàrrega amb èxit. Actualment, l’actriu protagonista, Mariona Castillo està nominada als premis Butaca com a millor actriu de musical per Limbo.

La programació d'aquest espectacle està coorganitzada amb el Màster d'Investigació i Intervenció Psicosocial de la Facultat de Psicologia. L'espectacle comptarà a més amb una presentació de Joan Pujol, professor del Departament de Psicologia Social de la UAB.

L’entrada és gratuïta i la taquilla obrirà mitja hora abans de l’inici. Us animem a que gaudiu d’aquesta proposta que no us deixarà indiferents.

Per a qualsevol aclariment dirigiu-vos a:
Cultura en Viu
Edifici L'Àgora