Vés al contingut principal

Les universitats reclamen una nova Llei Orgànica d'Universitats

27 set. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) va reclamar, al Congrés dels Diputats, el 26 de setembre passat, una nova Llei Orgànica d'Universitats. El text presentat al Congrés ha estat impulsat per la CRUE i la Conferència de Consells Socials d'Universitats.

Logo de la CRUE
Roberto Fernández, president de la CRUE i rector de la UdL, va llegir el comunicat en el que es demana una nova regulació legal que permeti a la universitat “afrontar amb èxit els desafiaments als quals contínuament ha d'enfrontar-se, que no són uns altres que els reptes que té la pròpia societat” si es vol “mantenir la universitat al capdavant dels canvis que aquesta societat precisa i reclama”.

Aquesta petició es sustenta, segons recull el text, en els canvis profunds “en tots els ordres de la vida econòmica, social i cultural”, en la necessària “millora de les relacions entre la universitat, els poders polítics i els agents socials i econòmics” i per aprofundir en una “veritable i efectiva autonomia universitària que, amb un adequat finançament i la deguda rendició de comptes davant la societat, possibiliti una major flexibilitat d'actuació a les universitats”.

El text impulsat per la CRUE i la Conferència de Consells Socials d'Universitats, i signat també per la Cambra de Comerç d'Espanya, CSI-F, CEOE, CEPYME, CREUP, FeSP-UGT i FE CC.OO, demana, finalment, que aquesta llei sigui “elaborada i aprovada a través d'un ampli consens parlamentari”.

Podeu llegir el comunicat fet públic al web de la CRUE: http://www.crue.org/

Dins de