Vés al contingut principal

Les facultats escullen les seves juntes per vot electrònic

29 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB impulsa l'ús del vot electrònic per la seva eficàcia, comoditat i seguretat. Entre els mesos d'octubre i desembre, diversos centres elegiran les seves juntes de facultat utilitzant aquest format. Per primer cop, les eleccions es desenvoluparan íntegrament per vot electrònic.
Estudiants treballant en ordinadors

Diversos centres de la UAB convoquen aquest curs eleccions per elegir la composició de les juntes de facultat. Enguany, per primer cop, el vot s'emetrà íntegrament de manera electrònica. Els centres que elegiran total o parcialment la composició de les seves juntes entre octubre i desembre són les facultats de Psicologia, Traducció i Interpretació, Ciències de l'Educació, Ciències de la Comunicació, Medicina, Ciències Polítiques i Sociologia, Dret, Ciències i Biociències.

El vot electrònic s'efectua de manera remota a través de qualsevol ordinador amb connexió a Internet. És un sistema més ràpid i còmode, assegura la precisió en el recompte i preveu errors involuntaris, i facilita l'accessibilitat per als votants cecs o amb altres discapacitats, entre altres avantatges. A més, és tan o més segur que el vot tradicional en paper. Per això, molts governs arreu del món estan impulsant la implantació del vot electrònic, que també està sent adoptat per cada cop més organitzacions privades per als processos electorals interns.

Al web sobre votació electrònica de la UAB, els membres de la comunitat universitària poden indentificar-se, consultar el cens i el reglament electoral, informar-se sobre com emetre el vot i procedir a la votació.

Dins de