Vés al contingut principal

La violència contra les dones, a debat a Comunicació

05 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El dijous, 7 de març, a les 16 h, la Facultat de Ciències de la Comunicació acollirà la taula rodona "La violència contra les dones a debat", amb les intervencions de la professora Joana Gallego, experta en comunicació i gènere; Claudia Gianneti, historiadora d'art, comissària d'exposicions, teòrica i escriptora;  Lucía Avilés, magistrada i vocal de l'Asociación de Mujeres Juezas de España, i Sergio Sabini, fotògraf i autor de l'exposició "Nines trencades", que s'inaugurarà a continuació a l'Hemeroteca General. L'acte s'emmarca en el 50 aniversari de la UAB.
Exposició nines trencades
El dijous, 7 de març, a les 16 h, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació, hi haurà una taula rodona que porta per títol "La violència contra les dones a debat". L'acte comptarà amb la intervenció de la rectora, Margarita Arboix, i també hi participaran Joana Gallego, professora de la Facultat de Ciències de Comunicació i experta en comunicació i gènere; Claudia Gianneti, historiadora d'art, comissària d'exposicions, teòrica i escriptora;  Lucía Avilés, magistrada i vocal de l'AMJE (Asociación de Mujeres Juezas de España) i Sergio Sabini, fotògraf i autor de l'exposició "Nines trencades".

A continuació, a les 17:30 h, tindrà lloc la inauguració de l'exposició "Nines trencades" a la Sala d'Exposicions de l'Hemeroteca General.

Aquest és un dels actes que s'organitzen amb motiu del 50è aniversari de la UAB.

Prèviament, al matí hi haurà un cinefòrum amb la pel·lícula Mustang, que narra les experiències d’un grup de noies a l’actual Turquia, que serà dinamitzat per Rosa María Palencia. La pel·lícula es projectarà el dia 7 de març, a les 9.15 h.

D'altra banda, la Comissió Feminista de l’Assemblea de la Facultat de CC.de la Comunicació va organitzar un acte emmarcat sota el títol “Quines dificultats suposa ser dona en el món de la comunicació?” el dimecres, dia 6 de març, a partir de les 12.30h al Cinema de la Plaça Cívica. La sessió va començar amb un spin-off del documental A dark place, seguit d’una taula de debat amb Gemma Recoder, directora i encarregada de la comunicació del Canet Rock; Roser Amills, escriptora i periodista col·laboradora a RNE-Ràdio4 i a IB3 TV; Magda Gregori, periodista, redactora en cap de La Mira, col·laboradora a Més324-canal informatiu de TV3, El Punt Avui, La Xarxa, El temps i ha participat diverses vegades a Tele5 Antena3, Betevé i la Cuatro, entre d’altres; Cristina Garde, periodista cap de redacció de social.cat i membre de col·lectiu d’acció periodística SomAtents; i Maite Sadurní, periodista de Catalunya Ràdio, realitzadora dels programes musicals A Tocar! i Geografia Humana.

Dins de