Vés al contingut principal

La VII edició de la Lliga de Debat de la UAB ja té equip guanyador

30 gen. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Després de tres jornades intenses i una desena de debats, Jaume Anastasio i Javier Martínez, dos alumnes de les titulacions de Física i Ciències Ambientals,  s’han erigit vencedors de l’edició del 2015 de la Lliga de Debat de la UAB.
Foto final Lliga de Debat
Més de 20 estudiants agrupats en 7 equips han debatut profundament al llarg dels tres dies de competició sobre si “una societat avançada i complexa com la nostra podria funcionar eficientment amb una economia basada principalment en intercanvis no monetaris?”, tal com havia proposat la Xarxa Vives d’Universitats.

L’equip guanyador ha estat el format per Jaume Anastasio i Javier Martínez, 2 alumnes acabats d’arribar d’Andalusia i amb un nivell de català gens menyspreable,  que cursen els 1r cursos de Física i Ciències Ambientals. En el debat final, els vencedors han defensat un “No” crític a la pregunta formulada. Segons ells, és necessari “un canvi de mentalitat” en relació amb els diners. Segons el seu parer, cal deixar enrere “la concepció especulativa que té actualment la moneda” i aprofitar-ne els usos positius, ja que “els diners són necessaris per a viure i han de ser l’eina bàsica que permeti els intercanvis”.

L’equip guanyador s’ha proclamat vencedor després de disputar un debat molt intens i igualat amb l’equip subcampió. Segons Artur Colom, professor del Departament d’Economia Aplicada de la UAB i membre del jurat, cal tenir en compte que la pregunta formulada era molt complicada i que “era més fàcil defensar el No que el Sí”. En aquest sentit, i tenint en compte el nivell del debat final, el jurat ha proposat als finalistes que formin un equip conjunt de la UAB per a la competició de la Lliga de Debat Universitari gestionat per la Xarxa Vives.

Des de Dinamització Comunitària, la unitat organitzadora de la competició, es vol destacar l’alta participació en la Lliga de Debat del 2015 i el bon nivell exhibit per a tots els participants. En l’edició d’enguany hi han participat alumnes de les facultats de Comunicació, Dret, Ciències i Biociències, la majoria dels quals eren de primer curs.

Aquí podeu veure els debats de l'edició d'enguany de la Lliga de Debat 2015.

Dins de