Vés al contingut principal

La UTCCB de la UAB i el portal Faros de Sant Joan de Déu expliquen com parlar del coronavirus a escoles i famílies

27 feb. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB ha col·laborat amb l'Hospital Sant Joan de Déu per difondre un text i un vídeo amb pautes per tractar el tema del coronavirus SARS-CoV-2 amb infants. L'objectiu és reduir la sensació d'ansietat i demostrar que poden expressar-se i confiar els seus dubtes en nosaltres.
La Unitat de Trauma, Crisi i Conflicte de Barcelona (UTCCB) dels Serveis i Projectes Estratègics en Psicologia de la Facultat de Psicologia de la UAB i la plataforma Faros Sant Joan de Déu han difós un text i un vídeo amb indicacions sobre com gestionar de forma eficient i seriosa la preocupació que genera a la població la presència del coronavirus SARS-CoV-2.

La UTCCB de la UAB és un centre d'abordatge integral de situacions de crisis, estrés i conflictes que col·labora amb la Critical Incident Stress Management Section del Departament de Seguritat de Nacions Unides. I Faros és una plataforma digital de promoció de la salut i el benestar infantil de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Les dues entitats col·laboren per difondre una sèrie de pautes per a escoles i famílies a partir d'un document redactat pels doctors Atle Dyregrov i Magne Raundalen. Aquestes pautes han de servir per parlar del coronavirus SARS-CoV-2 a menors d'edat amb rigor i sense generar estrés innecessari. Juntament amb el text, s'ha gravat un vídeo sobre el tema. Aquests continguts s'han fet públics a través de Creative Commons perquè estigui disponible per a totes les persones interessades.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Salut i benestar