Vés al contingut principal

La Universitat Jaume I investeix Ignacio Arroyo com a doctor 'honoris causa'

14 nov. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

En una cerimònia que va tenir lloc l'11 de novembre passat a Castelló de la Plana, la Universitat Jaume I de Castelló va investir com a doctor honoris causa el jurista i catedràtic de dret mercantil de la UAB Ignacio Arroyo, com a reconeixement pel seu prestigi y obra científica.

La Universitat Jaume I investeix Ignacio Arroyo com a doctor 'honoris causa'

En l'acte, la catedràtica de dret mercantil de la UJI Maria Victoria Petit va actuar com a padrina del doctorand i va fer un repàs de la seva extensa trajectòria docent, investigadora i professional en l'àmbit del dret mercantil i del transport. Va destacar que Arroyo és un "referent d'obligat estudi" en el seu àmbit i un autor clau en el desenvolupament del dret marítim i del transport.

Arroyo va agrair aquesta oportunitat d'aprendre amb les paraules «qui dicta una lliçó és el primer que aprèn» i va dedicar la seva intervenció a la vocació universitària. Segons va afirmar, la seva vocació pel dret marítim "ve donada pel caràcter internacional i universal d'aquest dret, a més de l'interés per contribuir a un dret que estava pràcticament orfe de tractament i que necessitava una actualització legislativa". I va afegir: "La relació amb l'estudi mai defrauda perquè l'esforç sempre té recompensa. Però tot progrés passa per la transmissió de coneixement i la professió docent permet fer alguns miracles".

En el mateix acte també es va investir com a doctor honoris causa Stefano Zunarelli, professor de dret del transport a la Universitat de Bolonya. La rectora de l'UJI, Eva Alcón, va assenyalar que "aquests dos acadèmics de renom internacional representen el millor exemple per als nous doctors i doctores i per a tota la comunitat universitària".

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat