Vés al contingut principal

La UAB s’adhereix a l’Any Europeu del Patrimoni Cultural 2018

26 feb. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Comissió Europea ha declarat el 2018 com l'Any Europeu del Patrimoni Cultural. La UAB s’adhereix a l'efemèride per mostrar el paper que ha tingut, al llarg dels seus cinquanta anys, en la seva conservació, protecció, estudi, ensenyament i difusió.
Any Patrimoni
Atesa la implicació envers el patrimoni cultural i tot aprofitant la celebració del cinquantè aniversari de la Universitat, la UAB s’adhereix a l’Any Europeu del Patrimoni Cultural i aprofitarà l’efemèride per mostrar el paper que la UAB ha tingut, al llarg d’aquesta mitja centúria, en el seu afany per ajudar a la seva conservació, protecció, estudi, ensenyament i difusió, així com per reivindicar el paper imprescindible del Patrimoni Cultural per a la societat. L’adhesió s’ha concretat en un acord del Consell de Govern del dia 8 de febrer, a proposta del vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura.

La Unió Europea dedicarà l'any 2018 per celebrar l'Any Europeu del Patrimoni Cultural amb l'objectiu de donar a conèixer el potencial de tota la riquesa cultural d'Europa, un patrimoni format per tota l'herència rebuda ja sigui material, immaterial o digital.

Amb l'Any Europeu del Patrimoni, la UE pretén sensibilitzar sobre la importància social i econòmica del patrimoni cultural i arribar principalment a infants, joves i a aquelles persones que normalment no estan en contacte amb la cultura. Se celebraran uns 70.000 actes a tota Europa, organitzats pels estats membres, les regions, els municipis o per mitjà de projectes transnacionals finançats per la UE amb 8 milions d'euros.

Dins de