Vés al contingut principal

La UAB presenta una nova col·lecció de llibres sobre dret animal

04 març 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB dedica una nova col·lecció de llibres al dret animal. Els quatre primers volums tracten sobre violència sexual contra els animals, alimentació forçosa, selecció de races canines i regulació del benestar animal al Tercer Reich. Seran presentats el 9 de març, a Barcelona.
Col·lecció Derecho Animal
El 9 de març, a les 19 h, la llibreria Casa del Llibre (Passeig de Gràcia, 62. Barcelona) acollirà la presentació de la col·lecció Derecho Animal, coordinada per l'International Center for Animal Law Policy (ICALP), de la Facultat de Dret de la UAB, i editada pel Servei de Publicacions de la UAB.

La nova col·lecció publica obres sobre dret animal i ciències del benestar animal amb un perfil transversal i internacional. Estan orienats tant al públic general com a la comunitat acadèmica amb l'objectiu de promoure la sensibilització de l'opinió pública i contribuir a un debat jurídic sobre el tracte que reben els animals a la nostra societat. Els quatre primers títols, publicats en anglès i castellà, han estat escrits per autors titulats en el Màster en Dret Animal i Societat de la UAB.

A l'acte, hi intervindran Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB; Teresa Giménez-Candela, catedràtica de dret romà, directora del Màster en Dret Animal i Societat de la UAB i directora de la col·lecció; i Martina Pluda, autora d'un dels quatre primers volums de la col·lecció.

Pluda, doctora en Dret per la Universitat de Salzburg i advocada especialitzada en la matèria, presentarà Animal Law in the Third Reich, que tracta sobre la regulació sobre el tema a l'Alemanya nazi, una de les primeres que van sorgir, i indaga les seves possibles motivacions, una qüestió encara difícil de respondre.

Un altre dels quatre primers títols de la col·lecció és Violencia sexual contra animales, d'Irene Jiménez, professora de dret romà de la UAB. El llibre analitza les modificacions de les legislacions que s'han fet per penalitzar les pràctiques de bestialisme, com ara al codi penal espanyol.

En tercer lloc, Javier E. Baquero, advocat, graduat en dret per la Universitat Externat de Colòmbia, publica La selección de razas caninas. Aspectos legales y consecuencias. L'obra tracta sobre la rellevància jurídica d'aquesta pràctica, que ha provocat sovint defectes congènits que afecten la qualitat de vida dels animals.

I El foie gras. Un alimento controvertido, obra de Georgina Casas, graduada en Veterinària per la UAB, repassa la legislació actual nacional i internacional sobre aquest tema, tenint en compte que els estudis científics demostren que l'alimentació forçosa no té en compte la salut i el benestar dels animals.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Vida terrestre