Vés al contingut principal

La UAB posa en marxa el sistema intern d'informació i aprova la renovació del Codi ètic

12 jul. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 12 de juliol el Consell de Govern de la UAB ha aprovat la implementació del Sistema intern d'informació, acompanyada de la renovació del Codi ètic.

Canal ètic

La Universitat Autònoma de Barcelona ha aprovat al Consell de Govern del 12 de juliol la implementació d'un sistema intern d'informació amb l'objectiu de protegir les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció. Aquesta decisió va més enllà dels requisits establerts per la nova Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones alertadores. La UAB ha creat el Canal ètic, una eina de comunicació electrònica que possibilita la presentació de comunicacions relatives a infraccions normatives i que garanteix la protecció de les persones denunciants.

La implementació del sistema inclou l’actualització del Codi ètic de la Universitat i la creació de diverses eines per facilitar les comunicacions. El Canal ètic és accessible a través del Portal de transparència de la UAB i ofereix la possibilitat de presentar una comunicació anònima o identificada. L'eina proporciona un codi perquè els denunciants puguin fer un seguiment de l'estat de les seves comunicacions.

La Unitat d'Auditoria de la UAB és l'encarregada de rebre les comunicacions i, si escau, derivar-les als òrgans competents perquè les investigui. Es garanteix la confidencialitat de les comunicacions i l'anonimat i la indemnitat de les persones denunciants.

La UAB s’ha compromès a millorar el procediment de funcionament de gestió de les comunicacions del Canal ètic, basant-se en l'avaluació dels primers mesos de funcionament, amb l'objectiu de garantir-ne l’eficàcia i l’eficiència.

Més informació: Canal ètic de la UAB

Dins de