Vés al contingut principal

La UAB participa en la creació d'una aplicació mòbil per millorar la comprensió lectora de l'anglès

18 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Unir l’aprenentatge de l’anglès i el joc en una app és el que ha fet el projecte europeu StratApp amb "StratApp – The Art of Reading", una aplicació mòbil per motivar els estudiants universitaris a millorar la comprensió lectora de l’anglès. El contingut de l'app ha estat dissenyat per professorat de la UAB, la Universitat Rovira i Virgili, i altres universitats europees participants en el projecte.
AppAnglesRellotgeGaudi
Unir l’aprenentatge de l’anglès i el joc en una app és el que ha fet el projecte europeu StratApp amb StratApp – The Art of Reading, una aplicació mòbil per motivar els estudiants universitaris a millorar la seva comprensió lectora de l’anglès. Els textos i activitats disponibles a l’aplicació han estat dissenyats per professorat de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

L’aplicació promou que, de forma divertida i distesa, l’estudiant guanyi nou vocabulari, acceleri i millori la comprensió lectora en textos acadèmics i demostri habilitat en les respostes mentre juga.

El funcionament de l’aplicació és molt senzill. Un cop registrat, el jugador inicia una primera prova que el situarà al nivell corresponent (B1 o B2). A partir d’aquí, s’aniran superant minijocs i col·leccionant insígnies fins acabar completant el joc sencer. L’objectiu és que, una vegada finalitzat el joc, l’estudiant s’hagi impregnat de les estratègies necessàries per convertir-se en un lector eficient en llengua anglesa.

Per part de la UAB, hi ha participat la professora Hortènsia Curell, del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística (amb la col·laboració de tres becàries), que s’ha encarregat de la tria i adaptació dels textos, i del disseny inicial de les activitats.

Un projecte Erasmus +
StratApp (Strategies App) és un projecte Erasmus+ coordinat per la Universitat Rovira i Virgili, amb la participació de la UAB, la Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie, de Polònia, i la Université de Pau et des Pays de l’Adour, de França. En la vessant tecnològica hi col·laboren Amistad, per al desenvolupament de l’app, i el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), per a difusió i generació d’informes.

L’aplicació està disponible per a la seva descàrrega gratuïta per a sistemes iOS i Android. Per tal de millorar l’aplicació, s'anima als participants a que valorin l’aplicació a través d’una enquesta disponible en català, castellà, anglès, francès i polonès.

Més informació sobre l’aplicació i el projecte a stratapp.eu.

Dins de