Vés al contingut principal

La UAB participa a la vuitena trobada del programa Xarxes per al Canvi

11 juny 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El programa Xarxes per al Canvi, on participa l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB, organitza trobades semestrals. La propera tindrà lloc el 12 de juny, a Barcelona, i tindrà com a convidat el pedagog francès Philippe Meirieu, autor d'Educar després dels atemptats.
Museu Marítim de Barcelona
Foto: Jordiferrer, de Wikimedia Commons.
El 12 de juny, l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB participarà a la vuitena trobada del programa d'innovació pedagògica Xarxes per al Canvi, que tindrà lloc al Museu Marítim de Barcelona (Av. de les Drassanes, s/n). A l'acte, intervindrà el pedagog francès Philippe Meirieu, autor del llibre Educar després dels atemptats (Rosa Sensat).

El programa Xarxes per al Canvi va sorgir el 2017 de la iniciativa conjunta del Consorci d'Educació, Escola Nova 21, l'ICE de la UAB i l'Associació de Mestres Rosa Sensat, que han sumat esforços per la innovació. En total, 204 centres distribuïts en 21 xarxes formen part d'aquest programa que es planteja que, en tres anys, tots els centres educatius de Barcelona puguin estar immersos en algun projecte de millora sostenible des del treball en xarxa.

A la trobada del 12 de juny, deu dels centres que en formen part presentaran les seves experiències de canvi després d'un any de treball conjunt en el marc de les xarxes. A més, hi intervindran Anna Cros, directora de l'ICE de la UAB; Laia Ortiz, vicepresidenta del Consorci d'Educació i tinenta d'alcaldia de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona; Josep González, director general de Centres Públics de la Generalitat; Mercè Massa, gerent del Consorci d'Educació; Eduard Vallory, director d'Escola Nova 21; i Francina Martí, presidenta de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.

Educar després dels atemptats

D'altra banda, la trobada inclourà una conversa amb el pedagog i filòsof francès Phillipe Meirieu, professor de primària i d'universitat, i director de l'Institut Nacional d'Investigació Pedagògica. Defensa una educació diferenciada però no excloent que s'adapti a tothom i, en la seva recerca, ha estudiat la interacció entre companys d'aprenentatge i el treball en grup. És, a més, autor de diversos llibres sobre educació, l'últim dels quals, Educar després dels atemptats, ha estat editat en català per Rosa Sensat. El llibre ha estat escrit arran dels atemptats de París i Barcelona i es pregunta sobre com ha de renovar-se una educació basada en la democràcia, el dubte, el pensament i els valors.

Dins de