Vés al contingut principal

La UAB participa a la fira Alimentaria FoodTech

02 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Del 26 al 29 de setembre es va celebrar a Fira Barcelona Gran Via Alimentaria FoodTech, la fira de l'equipament, tecnologia i ingredients que integra la cadena de valor de la producció i la conservació d’aliments i begudes. L'equip de l’Oficina de Transferència de la UAB va participar a l'espai FoodTech Innovarena, una nova àrea dedicada a la innovació.

La UAB participa a la fira Alimentaria FoodTech

L'àrea FoodTech Innovarena, organitzada per l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), va incloure un escenari de ponències i un espai d’startups per facilitar trobades entre industrials, start-ups i investigadors. Hi van participar  45 start-ups i 60 experts d’empreses i entitats que promouen la innovació. Entre elles, la Universitat Autònoma de Barcelona, que va participar en la presentació oficial de la xarxa X_AgriTech.

Aquesta xarxa té com a objectiu promoure la  transferència de resultats de recerca i la innovació dels 31 grups de recerca que la integren en els àmbits relacionats amb l’agricultura i la ramaderia a Catalunya. Martin Buffa, tècnic de valorització de l’Oficina de Transferència de la UAB, va intervenir en la ponència "Xarxa X_Agritech: Tecnologies de desenvolupament agrari", presentant els grups de recerca de la UAB que en formen part. Aquests són: el Servei de Nutrició i Benestar Animal (SNiBA), que aporten la seva experiència en implementació de noves tecnologies de digitalització i automatització dels processos productius; el Grup de Funcionalitat Espermàtica, que desenvolupen sistemes per a la millora de la capacitat fecundant i de la qualitat seminal de porcí, equí i remugants, i el Grup de Recerca en Remugants, que se centren en els resultats de sostenibilitat agrícola-ramadera.

Durant l'acte al FoodTech Innovarena, es van presentar també el catàleg de tecnologies dels grups de la de la xarxa X_AgriTech, els primers resultats aconseguits, i casos de creació de start-ups, participades per investigadors, que lluiten contra el malbaratament alimentari a la indústria. Com, per exemple, l'spin-off de la UAB AEInnova. Robert Sells, Key Acount Manager de l’empresa va parlar sobre la monotorització d’emissions i el consum energètic industrial.

Dins de