Vés al contingut principal

La UAB obre una convocatòria extraordinària de beques per fer pràctiques en altres països europeus

24 març 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

A partir del 12 d'abril, l'alumnat que vulgui fer pràctiques en un altre país europeu entre el 14 de juny i el 30 de novembre de 2022 podrà sol·licitar les beques del programa Erasmus+ Pràctiques per cofinançar la seva estada. La convocatòria, al web del Servei d'Ocupabilitat.

Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme Traineeships

Erasmus+ Pràctiques és el programa de mobilitat de referència per fer estades en altres països europeus i permet fer pràctiques curriculars, extracurriculars i com a persona acabada de titular. Enguany, la pandèmia de Covid-19 ha reduït les mobilitats en el marc d'aquest programa, motiu pel qual la Universitat encara disposa de fons econòmics i de places disponibles a aquestes alçades del curs.

Aquest fet, unit a la decisió de la Comissió Europea d'ampliar el projecte Erasmus+ 2020 fins el 2023, ha permès que la UAB obri una convocatòria extraordinària de beques per cofinançar estades de pràctiques entre el 14 de juny de 2021 i el 30 de novembre de 2022 en els països que formen part del programa. El període de sol·licituds serà obert del 12 d'abril al 17 de maig i tota la informació ja està publicada al web del Servei d'Ocupabilitat.

Amb el programa Erasmus+ Pràctiques, la UAB promou les estades de pràctiques internacionals del seu alumnat, conscient de la importància que aquestes tenen per al seu futur professional: segons l’Estudi sobre l’Impacte de l’Erasmus (2016), el 64% de l’empresariat creu que haver realitzat una experiència de mobilitat és un factor important a l’hora de contractar persones.

Erasmus+ Pràctiques forma part del programa europeu de mobilitat Erasmus+ de la Comissió Europea i el SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació) en distribueix els fons a l’Estat espanyol. Està gestionat pel Servei d’Ocupabilitat de la UAB i té els següents objectius:

• Ajudar les persones joves a adquirir habilitats i competències professionals addicionals a través de la formació i de l’experiència pràctica a l’estranger.
  • Millorar la qualitat de l’ensenyament a la UE i de la formació de l’alumnat.
  • Contribuir a la modernització dels sistemes d’educació i de formació professional.
  • Promoure la participació del jovent en la societat.

Dins de