Vés al contingut principal

La UAB lliura els títols de doctor i els premis extraordinaris de doctorat

15 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Dos cops a l'any, la UAB organitza un acte de lliurament dels títols de doctor i dels premis extraordinaris de doctorat. El proper 18 de novembre, tindrà lloc la segona edició del 2016. Rafael Marín, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, serà el padrí de la promoció.
Estudiants
El 18 de novembre, a l'Hotel Campus, tindrà lloc la nova cerimònia de lliurament de títols als investigadors doctorats a la UAB i dels darrers premis extraordinaris de doctorat. L'acte està organitzat per l'Escola de Doctorat i Alumni UAB. Rafael Marín, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), serà el padrí de la cerimònia.

L'acte començarà a les 18,30 h amb les intervencions de la rectora de la UAB, Margarita Arboix; del president del Consell Social, Gabriel Masfurroll; del director de l'Escola de Doctorat i vicerector de Recerca i de Transferència, Armand Sánchez; i de la vicerectora d'Alumnat i Ocupabilitat, Sara Moreno, que presentarà la Xarxa Alumni UAB.

Després de les intervencions institucionals, Rafael Marín, doctor en Lingüística per la UAB i director general de la FCRi, oferirà la coferència "Més enllà de la recerca pública" com a padrí de la promoció. Pronunciarà també unes paraules Maria Rodó, premi extraordinari de doctorat en geografia, que parlarà en representació dels doctors que reben el premi o títol enguany. L'acte serà acompanyat per una actuació del Cor de la UAB.

La UAB, amb 66 programes de doctorat, és una de les universitats catalanes capdavanteres en la producció de tesis i genera aproximadament una tercera part de les tesis doctorals que es llegeixen al sistema universitari català cada any. Aquesta és la segona cerimònia de lliurament dels títols i premis extraordinaris de doctorat després d'una primera edició el mes d'abril passat. Es realitzarà a partir d'ara dos cops a l'any.

Expert en semàntica

Rafael Marín està especialitzat en la recerca en l'àmbit de la semàntica (estudi del significat i la seva comunicació), així com en el processament del llenguatge, i en particular, la semàntica computacional. Des de 2005 és professor titular del Centre Nacional de la Recerca Científica (CNRS) a la Universitat de Lille. És autor de més de 80 publicacions científiques i ha encapçalat sis projectes de recerca públics competitius a França, entre ells, diversos de l'Agència Nacional de la Recerca (ANR). A més, va dirigir el Departament de Lingüística Computacional de Planeta Actimedia, filial del Grup Planeta.

Dins de