Vés al contingut principal

La UAB ja compta amb deu centres acreditats institucionalment

27 gen. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Facultat de Dret acaba d’obtenir la certificació del seu sistema de garantia interna de la qualitat i l’acreditació institucional. Amb aquesta facultat, ja són deu els centres que s’han acreditat. Està previst que tots els centres completin aquest procés, ja que l’acreditació institucional forma part del Pla estratègic de la UAB.

Campus de la UAB

La Facultat de Dret ha obtingut la certificació del seu sistema de garantia interna de la qualitat d’AQU Catalunya, així com l’acreditació institucional del Consell d’Universitats. Aquesta facultat se suma a les de Psicologia, Biociències, Ciències Polítiques i Sociologia, Ciències, Economia i Empresa, Filosofia i Lletres, Ciències de l’Educació, Ciències de la Comunicació i l’Escola d’Enginyeria, amb la qual cosa ja són deu els centres acreditats institucionalment.

La certificació favorable del sistema de garantia interna de la qualitat demostra la implantació adequada del sistema que permet la millora de les titulacions. L’acreditació institucional és el pas següent, té una vigència de sis anys i permet als centres la renovació automàtica de l’acreditació dels títols que programen. Alhora, també permet simplificar el calendari de certificació de la qualitat de les titulacions.

Tots dos són processos de caràcter voluntari per part dels centres, que els duen a terme amb el suport acadèmic del Vicerectorat de Qualitat i amb el suport tècnic de l’administració i la gestió de la qualitat dels centres i de l’Oficina de Qualitat Docent i l’Àrea de Transformació Digital i d’Organització de la UAB. Tot i el caràcter voluntari, la UAB ha apostat fermament per l’obtenció de l’acreditació institucional dels seus centres per visualitzar la seva qualitat docent.

A més, l’acreditació institucional dels centres forma part del Pla estratègic 2018-2030 «La UAB del futur. Horitzó 2030», en què està recollida com un dels objectius dins de l’apartat dedicat a la docència.

L’acreditació institucional enforteix la governança i l’autonomia dels centres, tot posant de manifest que el centre universitari compleix la responsabilitat legal d’assegurar la qualitat de l’oferta acadèmica i dels serveis vinculats.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat